Rozezná podstatná jména od jiných slovních druhů. Pozná rod ženský, dokáže určit u rodu ženského mluvnické kategorie.
Rozezná podstatná jména od jiných slovních druhů. Pozná rod ženský, dokáže určit u rodu ženského mluvnické kategorie.
Žák porovnává významy slov, porozumí jejich významu, přiřazuje slova k obrázkům, vysvětluje význam slova. Na základě vlastních zkušeností tvoří krátké jednoduché věty, pracuje s pojmem myšlenková mapa.
Tvoří slova pomocí předpon, přípon i koncovek. Odliší předponu a předložku.
Žák určí přídavná jména, jejich druh, skloňuje je podle vzoru jarní, odůvodní pravopis koncovek.
Žák určí přídavná jména, jejich druh, skloňuje je podle vzoru mladý, odůvodní pravopis koncovek.
Žák pozorně reaguje na pokyny učitele, odpovídá na otázky typu co je hned vpřed, hned vzad, vedle, určuje, co do řady nepatří, orientuje s v řádcích a sloupcích..
Žák seřadí ilustrace podle dějové posloupnosti a pokusí se povyprávět podle nich jednoduchý příběh.
Žák tvoří slabiky se souhláskou M, čte otevřené slabiky se souhláskou M, přiřazuje obrázky k jednotlivým slabikám.