Prezentace slouží jako opakování tematického bloku Rusko. Jedná se převážně o práci s textem. Konkrétní otázky jsou vždy doplněné správnou odpovědí.
Prezentace slouží jako opakování tematického bloku Rusko. Jedná se převážně o práci s textem. Konkrétní otázky jsou vždy doplněné správnou odpovědí.
Připravená hra slouží jako souhrnné opakování výukového bloku Východní Evropa. Studenti se rozdělí na stejně početné skupiny, přičemž střídavě volí otázky s různými hodnotami bodů. Cílem hry je získat co nejvíce bodů. Při špatné odpovědi se body neodečítají. Pokud skupina neví, může odpovědět kdokoliv jiný (body se však již nepřičítají). Ve hře se vyskytují i tzv. BONUSy. Při BONUSové otázce je zobrazeno tvrzení. Hráči toto tvrzení buď přijmou za pravdivé (ANO) nebo jej odmítnou (NE). Při správné odpovědi na BONUSovou otázku získává skupina nejen body za otázku, ale také 1000 navíc.
Připravená hra slouží jako souhrnné opakování výukového bloku Jihovýchodní Evropa. Studenti se rozdělí na stejně početné skupiny, přičemž střídavě volí otázky s různými hodnotami bodů. Cílem hry je získat co nejvíce bodů. Při špatné odpovědi se body neodečítají. Pokud skupina neví, může odpovědět kdokoliv jiný (body se však již nepřičítají). Ve hře se vyskytují i tzv. BONUSy. Při BONUSové otázce je zobrazeno tvrzení. Hráči toto tvrzení buď přijmou za pravdivé (ANO) nebo jej odmítnou (NE). Při správné odpovědi na BONUSovou otázku získává skupina nejen body za otázku, ale také 1000 navíc.
Připravená hra slouží jako souhrnné opakování výukového bloku Jižní Evropa – Itálie a Řecko. Studenti se rozdělí na stejně početné skupiny, přičemž střídavě volí otázky s různými hodnotami bodů. Cílem hry je získat co nejvíce bodů. Při špatné odpovědi se body neodečítají. Pokud skupina neví, může odpovědět kdokoliv jiný (body se však již nepřičítají). Ve hře se vyskytují i tzv. BONUSy. Při BONUSové otázce je zobrazeno tvrzení. Hráči toto tvrzení buď přijmou za pravdivé (ANO) nebo jej odmítnou (NE). Při správné odpovědi na BONUSovou otázku získává skupina nejen body za otázku, ale také 1000 navíc.
Připravená hra slouží jako souhrnné opakování výukového bloku Jižní Evropa – Španělsko a Portugalsko. Studenti se rozdělí na stejně početné skupiny, přičemž střídavě volí otázky s různými hodnotami bodů. Cílem hry je získat co nejvíce bodů. Při špatné odpovědi se body neodečítají. Pokud skupina neví, může odpovědět kdokoliv jiný (body se však již nepřičítají). Ve hře se vyskytují i tzv. BONUSy. Při BONUSové otázce je zobrazeno tvrzení. Hráči toto tvrzení buď přijmou za pravdivé (ANO) nebo jej odmítnou (NE). Při správné odpovědi na BONUSovou otázku získává skupina nejen body za otázku, ale také 1000 navíc.
Připravená hra slouží jako souhrnné opakování výukového bloku Jižní Evropa – obecně a ministáty. Studenti se rozdělí na stejně početné skupiny, přičemž střídavě volí otázky s různými hodnotami bodů. Cílem hry je získat co nejvíce bodů. Při špatné odpovědi se body neodečítají. Pokud skupina neví, může odpovědět kdokoliv jiný (body se však již nepřičítají). Ve hře se vyskytují i tzv. BONUSy. Při BONUSové otázce je zobrazeno tvrzení. Hráči toto tvrzení buď přijmou za pravdivé (ANO) nebo jej odmítnou (NE). Při správné odpovědi na BONUSovou otázku získává skupina nejen body za otázku, ale také 1000 navíc.
Tento učební materiál seznamuje s procesem volby římského krále kurfiřtským sborem, dále je konkretizován na příkladu volby Karla IV.
Tento učební materiál sleduje vývoj uplatňování výše uvedených nástupnických řádů v prostředí přemyslovských Čech.