Už známe letošní výherce VEX IQ Challenge

Závěr školního roku patřil v prostorách Českého institutu informatiky, robotiky a kybernetiky v pražských Dejvicích celorepublikovému finále robotické soutěže VEX IQ Challenge. Ve čtvrtek 23. 6. 2022 se zde utkaly týmy žáků základních škol. 

Soutěž probíhající ve školním roce 2021/2022 měla podtitul Pitching In. Úkolem týmů bylo navrhnout, postavit a naprogramovat robota ze stavebnice VEX IQ tak, aby dokázal vyklidit míčky ze startovních ohrad, umístit je do cílových branek a na konci zápasu zavěsit robota na jednu z tyčí v herním poli. Soutěž je rozdělena do dvou částí: Týmová spolupráce pro dva týmy, tj. dva roboti, spolu musí spolupracovat a získat společně co nejvíce bodů. Výzva robotických dovedností je určena pro jeden tým, který v prvním kole robota ovládá manuálně pomocí dálkového ovladače, ale ve druhém kole musí předvést také autonomně naprogramovaného robota.

 

Výzvu týmové spolupráce ovládly týmy Sromorobots ze ZŠ a MŠ na Šromotově náměstí v Hranicích a Robokidi2 ze ZŠ a ZUŠ Bezdrevská v Českých Budějovicích.

Výzvu robotických dovedností získali s velkou převahou také Sromorobots ze ZŠ a MŠ na Šromotově náměstí v Hranicích …

Cena poroty byla předána týmu Zlí tygři ze ZŠ Šafaříkova z Valašského Meziříčí. Ceny za originální stavbu robota si odnesly týmy Tatranky ze ZŠ Lidická v Hrádku nad Nisou a Skilled Team z Centra robotiky v Plzni.

 

Všem výhercům gratulujeme.

Po skončení soutěže měli všichni účastníci soutěže možnost navštívit prostory Testbed Průmyslu 4.0. Zjednodušeně se jedná o flexibilní výrobní linku pro současnou výrobu různých typů výrobků v řadě variant. Kombinuje různé technologie jako je aditivní výroba, obrábění, robotická manipulace, inteligentní dopravníkové systémy, spolupráce robota s člověkem, automatizované sklady a další. Hlavně děti si tak mohli porovnat jak i ten jejich postavený robot může být najít využití v reálném životě.

Jednalo se již o čtvrtý ročník této robotické soutěže, přičemž loňský ročník se díky celosvětové pandemii konal v prostředí VR.  Soutěž organizuje společnost AV MEDIA SYSTEMS a partnery byli CIIRC, Kuka a Škoda Auto.

 

 

 

Provozovatel webu AV Media, a.s. jako správce osobních údajů zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro zlepšování prostředí webových stránek a pro analytické účely. Podmínky a poučení o správě osobních údajů