Cesta za pokladem - skupinová výuka v matematice

V den vysvědčení jsme se rozhodli zpříjemnit si tvořivě matematiku,
aby „počítání“ bavilo většinu dětí.

K tomu jsme využili skupinovou práci a nazvali jsme hodinu „Cesta
za pokladem“
.

Žáci byli rozděleni do čtyř skupin, i podle obtížnosti zadání.
Využili jsme k tomu z programu SMART Notebook Grouper tool. 

 Jedním z úkolů bylo rozluštit tajenku, kde je ukryt poklad a jaké druhy kamenů poklad obsahuje. Děti počítaly příklady a k číslům přiřazovaly správná písmena:
   1. úloha byla přijít na to, co mají jednotlivé příklady na sčítání
       a odčítání společné.
   2. úkol - skupinové ztvárnění čísel těly bylo velmi zábavné.
   3. úkol -skládání pohádkového obrázku /lota/, kde žáci přiřazovali
       početní příklady k výsledkům.

Za každý splněný úkol dostávali žáci zlaťáky, až jsme jich měli plnou truhlici.
Reakce dětí: „Dnes jsme si matematice jen hráli!“
Slovy pedagoga: „V matematice jsme rozvíjeli tvořivou činnost dětí
s předem promyšleným záměrem.“

Můžete se o tom přesvědčit prostřednictvím videa - Cesta za pokladem.

Mgr. Vladimíra Mačková
ZŠ Hustopeče

Provozovatel webu AV Media, a.s. jako správce osobních údajů zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro zlepšování prostředí webových stránek a pro analytické účely. Podmínky a poučení o správě osobních údajů