Cesta za pokladem - skupinová výuka v matematice
V den vysvědčení jsme se rozhodli zpříjemnit si tvořivě matematiku,
aby „počítání“ bavilo většinu dětí.
K tomu jsme využili skupinovou práci a nazvali jsme hodinu „Cesta
za pokladem“.
Žáci byli rozděleni do čtyř skupin, i podle obtížnosti zadání.
Využili jsme k tomu z programu SMART Notebook Grouper tool.
Jedním z úkolů bylo rozluštit tajenku, kde je ukryt poklad a jaké druhy kamenů poklad obsahuje. Děti počítaly příklady a k číslům přiřazovaly správná písmena:
1. úloha byla přijít na to, co mají jednotlivé příklady na sčítání
a odčítání společné.
2. úkol - skupinové ztvárnění čísel těly bylo velmi zábavné.
3. úkol -skládání pohádkového obrázku /lota/, kde žáci přiřazovali
početní příklady k výsledkům.
Za každý splněný úkol dostávali žáci zlaťáky, až jsme jich měli plnou truhlici.
Reakce dětí: „Dnes jsme si matematice jen hráli!“
Slovy pedagoga: „V matematice jsme rozvíjeli tvořivou činnost dětí
s předem promyšleným záměrem.“
Můžete se o tom přesvědčit prostřednictvím videa - Cesta za pokladem.
Mgr. Vladimíra Mačková
ZŠ Hustopeče