POL8_01 - Jak na polytechnické vzdělávání ve 21. století
ŠKOLENÍ URČENÉ POUZE PRO ZŠ Kubatova České Budějovice
Cílem školení je seznámení pedagogů s možnostmi polytechnického vzdělávání. Seminář nastíní pedagogům formy pro zapojení žáků
do různých vzdělávacích oblastí. Dále účastníci zjistí, jak pomocí polytechnického vzdělávání rozvíjet klíčové kompetence žáků
a studentů a to nejen kompetence k řešení problémů, pracovní kompetence, komunikativní kompetence, ale i tzv. soft skills, kreativitu a samostatnost.
Školení nabízí účastníkům příklady aktivit, které mohou využít
k rozšíření znalostí a dovedností nejen svých, ale i svých žáků
při výchovně-vzdělávacím procesu. Cílem je účastníkům poskytnout nezbytný základ pro to, aby mohli polytechnické vzdělávání představit svým žákům a motivovat je k další samostatné práci.
Program setkání
- Polytechnické vzdělávání – co to vlastně je
Úvodní část školení přinese základní vhled do dané problematiky a ukáže význam polytechnického vzdělávání
v našem vzdělávacím systému. Účastníci uvidí možnosti, kam
a jak polytechnické vzdělávání nenásilnou formou do výuky zařadit, seznámí se s tím, jaké důležité kompetence lze tímto způsobem u žáků rozvíjet. - Možnosti polytechnického vzdělávání
Představíme si různé možnosti, které jsou dnes dostupné
v oblasti polytechnického vzdělávání:
- robotické hračky (cubetto, rodina bee-botů, ozoboti, …)
- robotické stavebnice (lego WeDo, lego Mindstorms, VEX, mBot, …)
- 3D tisk
- jednoduchá elektronika (micro:bit)
- Úvod do 3D tisku
V této části semináře se zastavíme u 3D tisku, vysvětlíme si principy, představíme typy 3D tiskáren a jejich využití
ve školách. Jedná se o jakousi ochutnávku, v rámci
které účastníci získají přehled o oboru, jeho možnostech
a využití ve výuce. - Projektová výuka
Projektová výuka je moderní formou výuky, která nenásilnou formou propojuje znalosti a dovednosti z jednotlivých předmětů Účastníci se seznámí s možnostmi projektové výuky, s různými typy projektů, jejich přípravou, realizací, prezentací
i vyhodnocením. - Projekt s miniroboty OZOBOT
V praktické části semináře si účastníci vyzkouší polytechnické vzdělávání formou projektové výuky na vlastní kůži. Seznámí se s ovládáním robotů, vyzkouší si aktivity, které zasahují více předmětů a jsou využitelné v rámci STEAM výuky (science, technology, engineering, art, maths).
Poznámka
Vzdělávací program je akreditován v rámci DVPP MŠMT pro potřeby EU šablon (Výzva č. 02_18_63 a 02_18_64), šablona č. 2.II/6 Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 8 hodin, aktivita g) polytechnické vzdělávání.
Školení je určeno pro pedagogy 1. i 2. stupně ZŠ.