CZ8_04 - Zprostředkované učení a formativní hodnocení v hodině cizího jazyka
Cílem školení je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí dlouhodobého vzdělávaní a průběžného sebevzděláváním. Školení je zaměřeno na rozvoj dovedností, znalostí a kompetencí
v daných tématech a na využívání efektivních vyučovacích metod
v oblasti rozvoje cizích jazyků na 1. a 2. stupni ZŠ.
Vzdělávací cíle jsou sestaveny z perspektivy účastníka školení:
- Účastníci porozumí základním principům zprostředkovaného učení
- Účastníci porozumí základním principům formativního hodnocení.
- Účastníci reflektují vlastní praxi hodnocení žáků a pokusí se navrhnout úpravy za účelem přiblížení se formativnímu hodnocení.
- Účastníci dokáží ve své praxi aplikovat principy zprostředkovaného učení a formativního hodnocení.
Program setkání
- Úvod do zprostředkovaného učení
V prvním bloku se účastníci dozvědí teorii, která stojí
za zprostředkovaným učením a jeho základní principy. Následně si vyzkouší příklady technik zprostředkovaného učení z pohledu žáků. - Zprostředkované učení ve vzdělávací praxi
V bloku „Zprostředkované učení ve vzdělávací praxi“ se účastnící pokusí na základě získaných dovedností vytvořit vlastní vyučovací aktivitu podpořenou principy zprostředkovaného učení. - Úvod do formativního hodnocení
V následujícím bloku se účastníci opět vrátí do teoretické roviny. Tentokrát se bude jednat o principy formativního hodnocení. - Formativní hodnocení ve vzdělávací praxi
V poslední části školení budou účastníci sdílet vlastní zkušenosti s využíváním formativního hodnocení. Pokusí se reflektovat vlastní praxi hodnocení obecně a navrhnou, jak by se mohli formativnímu hodnocení více přiblížit.
Poznámka
Vzdělávací program je akreditován v rámci DVPP MŠMT pro potřeby EU šablon (Výzva č. 02_18_63 a 02_18_64), šablona č. 2.II/6 Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 8 hodin, aktivita c) cizí jazyky.
Školení je určeno pro pedagogy 1. i 2. stupně ZŠ.