Seznámí se nebo zopakuje si větné členy, jejich charakteristiku, značení a jak se na ně ptáme, interpunkčně odliší typy přívlastku, vymyslí vlastní příklady, graficky znázorní věty, podle grafu větu sestaví
Seznámí se nebo zopakuje si větné členy, jejich charakteristiku, značení a jak se na ně ptáme, interpunkčně odliší typy přívlastku, vymyslí vlastní příklady, graficky znázorní věty, podle grafu větu sestaví
Na základě prezentace si vzpomíná, co je obsahem desatera, odlišuje ho od sedmi hříchů, vysvětluje ustálená slovní spojení dodnes používaná a plynoucí z Bible
Charakterizuje drama, odlišuje monolog a dialog, komedii a tragédii, uvádí důležité pojmy k Národnímu divadlu, dokáže spojit jména s divadly, zná českou státní hymnu, řadí za sebou divadelní představení, jmenuje divadelní profese
Propojí znalosti z morfologie i syntaxe, navazuje na práci spolužáků ve skupině, porovnává svou práci se správným řešením, hledá chyby, hodnotí sebe a své spolužáky
Poznává části Bible, přiřazuje k nim postavy a příběhy, odlišuje dobu vzniku a jazyk, s pomocí slovníku poznává význam slov spojených s Biblí
Úkoly se podle barev rozstříhají a rozvěsí po třídě, žáci běhají a pamatují si úkol, do sešitu pak píší jen jeho vypracování bez zadání, možné i jako skupinová práce, vhodné na zopakování jako rozcvička, 2. část na podmět a přísudek – rozstříháno podle vět pamatuje si větu, vyhledá v ní příslovečné určení, vypíše jej do sešitu a určí jeho druh
Žák běží po třídě k vyvěšenému úkolu, zapamatuje si jej a správně do sešitu opíše i s doplněním chybějícího písmena, případně s odlišením malých a velkých písmen nakopírovat vícekrát, vyvěsit na různá místa ve třídě, každý běhá tam, kam to má nejblíže, nemluví u toho
Na základě prezentace vysvětluje pojmy evangelium a epištola, chápe synonyma Apokalypsa, Zjevení Janovo a konec světa, převypráví některé příběhy