Zavádíme tablety do výuky
V září jsme měli v škole třídní schůzky. Rozhodla jsem se, že s rodiči mých druháků vyzkoušíme metodu, kterou už jsem s dětmi v hodinách naťukla při skupinové práci.
Vyzkoušeli jsme tablety, provedli zátěžovou zkoušku školní WiFi. Pracovali jsme se SMART Notebookem a jeho novým doplňkem Shout It Out! (Vykřikněte to nahlas!). Rodiče druháků byli opravdu šikovní, všichni měli nějaké chytré zařízení z domova, nebo jsem zapůjčila školní, nebo vlastní tablet a mobil, stejně jako to dělám v hodinách.
V aktivitě Shout It Out si vyzkoušeli přihlásit se do virtuální třídy, třídit pojmy do kategorií, psát v anonymním režimu. Prostě všechno, co dělají děti.
Myslím si, že my, učitelé, bychom měli naše žáky připravovat na budoucí zaměstnání a to tak, že budeme pracovat s technologiemi ve výuce už teď, protože až oni budou zaměstnaní, bude to zcela běžné pracovat s takovými IT "pomocníky". Učitelé se často bojí, že žáci budou techniku znát lépe než oni sami. Je to tak, dnešní digitální generace dětí je na tablety zvyklá už z domova, protože na nich často hrají hry. Ovládání je tedy intuitvní a už zautomatizované. Jsme to ale my, učitelé, kteří bychom měli dětem ukázat, že počítače, tablety a další IT vychytávky slouží člověku hlavně k tomu, aby mu zjednodušily práci. A tak se nebojme využít toho, že děti dnes umí něco víc než my, v náš prospěch.