XC Collaboration na 1. stupni? Proč ne?

Nápady, jak využit XC Collaboration na 1. stupni

Hodně často se děti na 1. stupni podceňují. Letos v červnu jsem se rozloučila s třídou, kterou jsem učila 3 roky. Musím říci, že tak aktivní a zvídavou třídu třiceti dětí jsem dlouho neměla. Již ve 3. třídě byli nadšení a cokoliv nového a zajímavého s radostí přijímali. Tak jsem neváhala vyzkoušet XC Collaboration.

Děti si donesly vlastní telefony, tablety nebo počítače, a pokud někdo neměl, posadila jsem je do dvojic. Ze začátku nám chvíli trvalo, než jsme se připojili k tabuli, ale později jsme to zvládali do 2 minut.

XC Collaboration jsme používali k brainstormingu a následně jsme podle něj psali slohová cvičení nebo jsme si procvičovali učivo ze všech předmětů. V českém jazyce jsme například dělili přídavná jména (červenou barvou-tvrdá, modrou-měkká a zelenou-přivlastňovací). Po odeslání jsme společně hledali chyby na tabuli. Všichni tam měli svá slova a nebáli se, že právě ta jejich jsou chybná, protože jsme pracovali v anonymním režimu. Nejen správná odpověď je důležitá, ale i hledání chyb a následné odůvodnění.

Jindy zase děti posílaly na tabuli otázky týkající se probraného učiva. Musely však znát i odpověď. Otázky jsme si společně prošli, odůvodnili a opravili gramatické chyby a já si je pak vytiskla ve formátu PDF k následné práci ve skupinách nebo k závěrečnému opakování.

V dnešní době plné techniky, kterou děti s přehledem ovládají, je XC Collaboration úžasné zpestření výuky. Proč tedy nevyužít toho, co děti přitahuje i na 1. stupni?