Týden v Africe, aneb projektové vyučování nás baví

Koncem dubna jsme se s kolegyní vrhly do projektu Afrika. Nejprve jsme si ujasnily, že do projektu chceme zapojit úplně všechny předměty a také technologie. Naplánovaly jsme postup, jak zajistit pro děti všechen materiál, a pustily se do akce.

Nejprve jsme uspořádaly africkou výstavku z věcí, které děti z obou tříd donesly z jejich domovů. Potom jsme oslovily rodilého mluvčího z Ghany, jmenoval se Prince Owusu Boadi, studuje v Brně management a neumí česky, což se nám velice zamlouvalo, protože během jeho úžasné prezentace děti pochopily, jak důležitá je pro nás všechny angličtina. Žáci obou tříd byli úžasní, na angličtinu krásně reagovali, druháčky alespoň jednoslovně a čtvrťáci už vymýšleli vlastní otázky a pěkně zformulovali své odpovědi. Kromě toho, že jsme se s Princem naučili pár vět v jazyce Chi, kterým se v Ghaně mluví, tak jsme se dozvěděli spoustu zajímavých věcí o jeho zemi a porovnali jsme, jaké možnosti ke vzdělávání mají děti u nás a v Ghaně.

Během týdne jsme se učili klasickými metodami se zapojením interaktivní tabule a tabletů, pracovali jsme ve skupinkách a poznávali zvířata. Druháci poprvé zvládli složitejší prezentaci o svém zvířátku před celou třídou. Bylo to za pomoci encyklopedií. V polovině týdne jsme dostaly informaci, že jedna žákyně z naší školy má dědečka černocha, který by náš projekt chtěl podpořit. Přišel tedy za námi a seznámil nás s některými slovíčky z portugalštiny a vyprávěl nám o tom, jaké to pro něho bylo složité, když se v roce 1989 přestěhoval do České republiky. Děti si oba dva rodilé mluvčí velice užily a krásně spolupracovaly! V další části projektu jsme sdíleli metodou Global Collaboration prezentaci kolegyně Zámečníkové ze třídy do třídy. Já už jsem v minulosti tuto možnost několikrát vyzkoušela, byla jsem z ní opravdu nadšená, protože se takto dá jednoduše spolupracovat i se zahraničními třídami. Loni jsme např. pracovali se třídou ze Slovenska, před třemi lety se třídou z USA a s kolegyní ze severních Čech. Poslední projektový den jsme zakončili stezkou z QR kódů, díky kterým děti sestavily dvě věty o hoře Kilimandžáro a přepsaly je do sešitu. Poté následoval testík znalostí afrických zvířat ve SMART Notebooku 16 s doplňkem SMART Response VE, který se v nové verzi propojuje s webovou stránkou www.classlab.com, tu známe už z aktivit Shout It Out! Testíku se účastnily obě třídy, čtvrťáci přitom pracovali opět na dálku ze své třídy. Na závěr jsme vypustili balón s pozdravy africkým dětem.

 
Pozitivní reakce na projekt od dětí a jejich rodičů nás velice těší! Pokud chcete část projektu zažít na vlastní kůži, můžete zhlédnout video, se kterým jsme se zapojili do soutěže na http://www.spravnaskola.cz/soutez/, kde pro nás také můžete do 15. května 2016 hlasovat. Děkujeme!

Provozovatel webu AV Media, a.s. jako správce osobních údajů zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro zlepšování prostředí webových stránek a pro analytické účely. Podmínky a poučení o správě osobních údajů