Classroomscreen – nástroj pro moderování hodiny

Řešíte míru hluku v hodině, nevíte jak rozdělovat žáky do skupin, chcete jim nabídnout odpočet minut do konce skupinové práce, získat rychlou zpětnou vazbu nebo využít nástroj „semafor“ pro práci s formativním hodnocením? Práce s nástrojem Classroomscreen je velmi intuitivní a snadná. Pracovní tabuli si lze snadno připravit, aby nám usnadnila organizaci vyučovací hodiny.

Jedná se o snadnou webovou aplikaci, která umožňuje více než 10 funkcí, které lze využít ve výuce. Nejprve si učitel volí pozadí pracovní plochy, lze volit z databáze obrázků nebo si nahrát i vlastní obrázek, který souvisí s tématem hodiny.  Následně můžeme ze spodního panelu vybírat další funkce, například vylosování náhodného jména žáka (umožňuje jiný způsob vyvolávání). Nástroj umožňuje také tvorbu skupin, lze rozřadit žáky do 2 až 20 skupin. Seznam žáků lze snadno vykopírovat ze seznamu z jiného dokumentu. Zároveň je možné si seznamy žáků nahrát do nástroje a používat je opakovaně – pouze při zahájení aktivity zvolit, s jakým seznamem pracujeme (je možné chybějící žáky pro danou aktivitu vynechat).

Pro některé učitele může být užitečným nástrojem „úroveň zvuku“.  Učitel si může nastavit, při které úrovni hlasitosti v místnosti systém zvukově upozorní na její překročení. Pro přidání odkazu na externí zdroje (jiné platformy a cvičení) lze využít vložení QR kódu.

 

Samozřejmě lze nástroj využít i jako tabuli, lze vkládat textová pole, která mohou sloužit k promítání shrnutí, zadání skupinové práce apod. Kromě textových polí lze vkládat i nástroje pro kreslení, které fungují téměř shodně jako u interaktivní tabule.

V rámci vkládání videí a obrázků lze přidávat obraz z webkamery, případně odkazy na Youtube či nahrávat další obrázky a videa. Nástroj disponuje také funkcí „pracovní symboly“, kdy lze vkládat 4 piktogramy (ticho, šepot, zeptej se souseda, pracujte společně).

Funkce „hlasování“ umožňuje vkládat 3 kategorie otázek (výběr odpovědi z možností, emotikony, pravda/nepravda). Tuto funkci lze využít pro ověřování znalostí, zpětnou vazbu, vyhodnocení hodiny apod.

 

Pro organizaci práce lze využít „minutku“, tento nástroj ukazuje, kolik žákům zbývá času, v případě potřeby může učitel interval zkrátit nebo prodloužit.  Lze využít i hodiny (pokud například ve třídě nemáme nástěnné hodiny) či stopky.

Mezi další funkce patří například kostka, kdy si může učitel či žák kliknout a padne mu vybrané číslo od 1 do 6.  Případně lze využít nástroj „semafor“, který může pomáhat při poskytování zpětné vazby a formativním hodnocení. Také lze pracovat s nástrojem „kalendář“, který nám usnadní plánování.

Nástroj si můžete bezplatně vyzkoušet zde: https://classroomscreen.com/. Práce s nástrojem je opravdu jednoduchá a může usnadnit organizaci celé řady metod a forem práce. Nástroj je částečně dostupný i v českém jazyce. Verze aplikace, která je dostupná zdarma, je dostačující. Placená pro verze umožňuje navíc některé funkce jako je například ukládání obrazovek apod. Mezi podobné nástroje patří například Collboard, Jamboard nebo Padlet.

Provozovatel webu AV Media, a.s. jako správce osobních údajů zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro zlepšování prostředí webových stránek a pro analytické účely. Podmínky a poučení o správě osobních údajů