Cheopsohraní – realizace

Dějepis + robotika + matematika = Cheopsohraní

Tak nám tato podivná rovnice vyšla! Chystali jsme se na řešení poměrně dlouho, ale stálo to za každou vynaloženou minutu. Ale pojďme si vše zrekapitulovat.

 

Cheopsohraní byla online hodina, na kterou jsme zvali i vás v dubnu 2023. Obsah určovali žáci základní a střední školy pod vedení svých paní učitelek:

   7. A ze Základní školy Nový Bor náměstí Míru s paní učitelkou Veronikou Šolcovou

  2. D ze Střední průmyslové školy Česká Lípa s paní učitelkou Hanou Ulíkovou

A měli jsme i několik sledujících z jiných škol. Dokonce nám poslali i fotografie a ukázky toho, jak na naše téma, kterým byla Cheopsova pyramida, navázali ve vlastních hodinách. Byla to pro nás opravdu naplňující zpětná vazba.

Co jsme se ale vlastně dozvěděli? Například to, jaké byly původní rozměry a jaké jsou současné rozměry Cheopsovy pyramidy. Pak žáci hravě spočítali, o kolik procent svého objemu vlastně velká pyramida přišla. Viděli jsme, jak ozoboti zvládají kopírovat trasu, která byla obrysem stupňovité pyramidy. Aby si však žáci uměli představit velikost zkoumané starověké stavby, řešili dva úkoly. Měli zjistit, kolikrát by bylo potřeba na sebe postavit jejich školu, aby byla výška stejná, jako výška Cheopsovy pyramidy. Nebo že by bylo zapotřebí dávat na sebe několik pyramid, aby se výška vyrovnala výšce školy? A jak vlastně zjistit výšku školy? Nikdy mě nepřestane udivovat kreativita spolupracujících žáků, když dostanou zajímavé téma a prostor. Dalším úkolem bylo udělat řadu všech ve třídě tak dlouhou, jako je základna velké pyramidy. Vypočítat rozestupy, najít dostatečně dlouhý rovný prostor – a teprve v tomto okamžiku jsem měla pocit, že žáci konečně pochopili, jak obrovská pyramida je. Vše jsme pochopitelně měli připravené dopředu a účastníkům Cheopsohraní jsme vše ukazovali prostřednictvím videí či fotografií.

Toto byl jen zlomek aktivit, které Cheopsova pyramida svým tvarem nabízela. Více můžete vidět na tomto našem videu:

Ve videu můžete shlédnout ještě jednu část našeho Cheopsohraní: slibovanou třešničku na špičce pyramidy, kterou byl tentokrát: Prof. Mgr. Miroslav Bárta, Dr. V odkazu na video výše si můžete vychutnat celý jeho příspěvek k našemu tématu Cheopsovy pyramidy. Byl to opravdu úžasný závěr naší aktivity. Já osobně bych touto cestou panu profesorovi ráda poděkovala za jeho obrovskou vstřícnost a ochotu se k nám připojit. Myslím, že jeho přítomnost a slova byla úžasným zakončením našeho hledání řešení rovnice:

Dějepis + robotika + matematika = Cheopsohraní

Pokud vás tento typ aktivity zaujal a je vám líto, že jste se nemohli zúčastnit, sledujte portál www.veskole.cz - téma pro příští školní rok už je vymyšlené ;-)

 

Hana Ulíková

Autorka akce

www.sps-cl.cz

 

Provozovatel webu AV Media, a.s. jako správce osobních údajů zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro zlepšování prostředí webových stránek a pro analytické účely. Podmínky a poučení o správě osobních údajů