MG8_10 - Matematická gramotnost s podporou skupinové výuky
Účastníci se seznámí s vedením práce při skupinové výuce, jejím využitím a s možnostmi řešení úkolů na jednotlivých stanovištích
s tablety, notebooky a dalšími technickými zařízeními i bez těchto zařízení. Skupinová výuka velmi podporuje kreativitu žáků, komunikační schopnosti, spolupráci a kritické myšlení. Budou ukázány různé aplikace, které lze využít při skupinové výuce, včetně využití SMART lab (lesson activity builder). Účastníci se seznámí
s jejich snadnou tvorbou, nebude zapomenuto testování prostřednictvím Response 2. Účastníci se seznámí s výhodami využití této aplikace včetně uložení výsledků hodnocení každého žáka
v přehledné tabulce. Nabídnuty budou i další jednoduché aplikace, např. Tarsia, Trimino, pro snadnou tvorbu matematických aktivit.
Program setkání
- Získání informací o skupinové výuce doplněné praktickými ukázkami
- Seznámení se základy skupinové práce
- Výhody a nevýhody skupinové práce
- Rozdělování žáků do skupin
- Skupinová práce (rozvoj kreativity, tvořivého myšlení, komunikačních schopností, spolupráce a kritického myšlení)
- Vytváření interaktivních cvičení se zaměřením na rozvoj matematické gramotnosti
- Základní aplikace nástrojů SMART Výukového softwaru
- Tvorba a využití SMART lab (lesson aktivity builder)
- Testování žáků – využití aplikace SMART response 2 – výhody, uložení výsledků každého žáka v přehledné tabulce
- Tvorba a využití aplikace TOGLIC
- Tvorba a využití jednoduchých aplikace Tarsia a Trimino – tvorba pomůcek pro výuku
- Tvorba jednoduchých pomůcek pro skupinovou výuku
Poznámka
Vzdělávací program je akreditován v rámci DVPP MŠMT pro potřeby EU šablon (Výzva č. 02_18_63 a 02_18_64), šablona č. 2.II/6 Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 8 hodin, aktivita b) matematická gramotnost.
Školení je určeno pro pedagogy 1. i 2. stupně ZŠ.