Tvoříme bludiště snadno a rychle

Co si představit pod pojmem bludiště?
Úkoly k procvičení orientace v rovině. Pokud se rozhodnete ho doplnit dalšími úkoly, může sloužit k procvičování matematických operací a násobků, skládání pojmů, aj.

K čemu je bludiště dobré?
Pro získání pozornosti a oživení, k aktivnímu zapojení nejen myšlení, ale i motoriky žáka, vhodné pro podporu nadaných žáků, podpora soutěživosti, komunikace, individuálního tempa i spolupráce, vsuvka v hodině, kroužky, vhodné jako trénink k logickým soutěžím
a olympiádám.

Generování on-line:
Pro vygenerování bludiště použijeme on-line nástroj http://www.mazegenerator.net/, který se nastavuje velmi snadno a rychle. Je zdarma pro nekomerční využití. Pokud byste ho chtěli použít komerčně, je potřeba zakoupit licenci zde.  Lze v něm vygenerovat tyto typy bludišť: Klasické obdélníkové (čtvercové)
se čtvercovými buňkami + řešení, Klasické obdélníkové (čtvercové)
s hexagonálními buňkami + řešení, Klasické obdélníkové (čtvercové) s trojúhelníkovými buňkami + řešení, Kruhové + řešení, Trojúhelníkové + řešení, Hexagonální s hexagonálními buňkami
+ řešení a Hexagonální s trojúhelníkovými buňkami + řešení.


Pro nekomerční užití uveďte pod obrázkem bludiště tuto větu pro respektování autorských práv:
Obr. 1 Bludiště kruhové - vytvořeno nástrojem http://www.mazegenerator.net/ Copyright © 2010-2017 JGB Service

Postup generování:
- Vyberete kolik buněk bude na šířku a kolik na výšku, oboje zvolte
z rozsahu 2 až 200 buněk
- Vyberete kolik buněk bude mít středového pole na šířku a na výšku, oboje v rozsahu 0 až 2 buněk
- Zvolíte, odkud budete realizovat start, zda nahoře, dole
nebo uprostřed
- Zvolíte možné rozšíření (složitost cesty bludištěm): E – krátká cesta, R – dlouhá cesta
- Pokud máte vše navoleno, klikněte na tlačítko Generate a objeví se Vámi navržené bludiště
- zaškrtávací pole Solution Vám po zaškrtnutí zobrazí cestu bludištěm
- Přes tlačítko Download lze bludiště stáhnout, a to v PDF, PNG (rastr), SVG (vektor), přičemž můžete zvolit variantu ze seznamu formátu (with solution), tím stáhnete řešení, resp. cestu bludištěm.

Obrázek bludiště můžete vytisknout a nechat žáky kreslit cestu tužkou nebo ho nasdílet na zařízení s dotykovým displejem a nechat žáky zaznamenat cestu přímo na elektronickém zařízení.


Ukázky generovaných bludišť:

Další nástroje pro generování bludišť:
http://www.billsgames.com/mazegenerator/
https://xefer.com/maze-generator?odnkikllfhldmodmodko

Použité zdroje:
FALES, Alexandr. Logické hry ve výuce [interaktivní prezentace - notebook]. Praha: AV Media a.s., 2016, [cit. 2018-05-03]. Vytvořeno
v aplikaci SMART Notebook verze 16.1.850.0.

Použité obrázky:
FREEGRAPHICTODAY. Question-mark-2648236_960_720.jpg. In: pixabay.com [online]. Ulm, Německo: Hans Braxmeier a Simon Steinberger, 2017-09-03 [cit. 2018-05-03]. Dostupné z WWW: https://pixabay.com/cs/otazník-labyrint-ztracené-bludiště-2648236/. Dostupný pod licencí Creative Commons Zero 1.0 Universal (CC0 1.0) Public Domain Dedication dle politiky úložiště médií (https://pixabay.com/cs/service/terms/#usage).
Všechny obrázky bludišť, není-li uvedeno jinak, jsou vytvořeny pomocí nástroje http://www.mazegenerator.net/Copyright © 2010-2017 JGB Service

 

Provozovatel webu AV Media, a.s. jako správce osobních údajů zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro zlepšování prostředí webových stránek a pro analytické účely. Podmínky a poučení o správě osobních údajů