SMART Notebook 16.2 rozzáří dětské oči

Novinky, které jsou pro nás pedagogy připravené ve SMART Notebook 16.2 jsou velmi zdařilé. Kdo nakoukne do kuchyně vytváření příprav a výukového materiálu do hodin zjistí, že práce je stále jednodušší a pestřejší.

V nejnovější verzi SMART Notebook 16.2, nám LAB nabízí prostředky, které jsou oku lahodící s moderním zpracováním a kreativitou, možností velkého výběru pozadí a typů úloh. Všechny nové aktivity podporují u žáků zlepšení zájmu o výuku, radost a smích.  Pro nás učitele také přináší zkrácení času přípravy a hodnocení při ověřování výsledků žáků. Znamená to, že LAB nemusíme používat pouze pro zpestření výuky, ale také k hodnocení výstupů žáků, či studentů. Možnost zapojení přídavných zařízení umožňuje v současné inkluzivní době pracovat se žáky individuálně. Žák má dostatečný čas na plnění úkolu, možnost vrácení a opravy odpovědi, či rozmyšlení a zaslání správného textu podle zadání. LAB umožňuje také kvalitnější individuální hodnocení výsledků žáků.

Tento doplněk najdete horní liště mezi nástroji. Ikonka „ufona“ nás určitě upoutá již při otevření SMART Notebooku 16. Po rozkliknutí se rozbalí nabídka typů aplikací. Vedle je stručný popisek.

Nyní nám SMART Výukový software nabízí mnoho možností, jak žáky zaujmout.

  1. Vyplnit mezery, je aktivita pro text. Po napsání textu a označení určitých slov, budou žáci tato slova interaktivně přesouvat podle gramaticky správných pravidel.

  2. Otočit, je aktivita s obracejícími kartami. Využíváme k zavedení učiva
    a to různých slov, slovíček a výrazů, kdy na obrácené kartě napíšeme význam těchto slov.

  3. Zábavná show (Game Show), je úplně nová aktivita, kdy se pomocí krásného design testu žáci velmi dobře baví a podporují.

  4. Příšerkový kvíz (Monster Quiz), si žáci ihned oblíbí, neboť při plnění testu, odpovídaní na otázky (jedinec, či skupina), se bude postupně objevovat příšerka. Výsledky se řadí podle rychlosti, nebo správnosti odpovědí. Vše je přehledné a na tabuli viditelné.

  5. Seřazení, je jednoduchá aktivita, která učí žáky posloupnosti tak, jak si ji při zadávání učitel určí. Opět je velká výhoda okamžité zpětné vazby.

  6. Response 2, nám velmi zdatně zastupuje dřívější nástroj Response. Jednoduchost připojení na žákovská zařízení a její bezproblémovost je to hlavní, co vás bude bavit. Tvorba testu s možností vkládání obrázků
    a různých možností hodnocení, práce s výsledky a opět nabídka individualizace při žákovských kompetencí či zpětné vazbě a práce s chybou. Učitelé také ocení tisk výsledků do formátu pdf.

  7. Vykřikni to nahlas (Shout It Out), je aplikace pro aktivní pedagogy, kteří rádi pracují se žákovskými zařízeními. Možnost využití je pro projektové zadání ve skupině, či pro práci jednotlivců. S  výstupy žáků posílané na tabuli se dá dále pracovat. Žáci mohou zdůvodňovat, opravovat své výstupy. Zde mohou posílat také obrázky podle zadání tématu.

  8. Zrychlení, je aplikace podporující hravou formou testování žáků. Je zde pomocí závodní dráhy odreagování žáků, kteří mezi závodění aut odpovídají na připravené otázky. Velmi zdařilá je zde práce s chybou
    a ukázka správné odpovědi po jednotlivých kolech.

  9. Super řazení, je pro učitele výborná aplikace, kterou se žáci učí třídit do různých kategorií. Co je ale problém, že jsou zde vygenerovány pouze dvě kategorie. Potřebovali bychom minimálně tři, čtyři. Ale i přes tyto mini nedostatky je aplikace velmi často využívána a dětmi milována.

Pokud bych měla hodnotit všechny aplikace, tak v současné době nikdo nenabízí nic lepšího, zajímavějšího a jednoduššího. Ten, kdo má SMART Notebook 16.2 je ve velké výhodě. Může pro své žáky každý den, během krátké doby, připravit zajímavou interaktivitu. Děti budou mít radost z výuky a učitel bude mít snažší hodnocení výstupu žáků.

Vytvoření jedné výukové aktivity (DUA) trvá okolo pěti minut. Pokud má pedagog promyšlený cíl, což je to hlavní a ví s jakým obsahem budou žáci pracovat, tak vložení učiva, je otázkou několika minut.

Ten, kdo tento software ještě nemá, pracuje pouze na staré verzi SMART Notebook 11 či 15, musí litovat, neboť okrádá své žáky o pěkné zážitky v hodině a učitelé sami sebe o jednoduchou a moderní nabídku do výuky. Pokud chceme ve školství jít s dobou a posouvat hranice ve výuce, měli bychom využívat veškeré nabídky a dělat školu opravdu současnou a moderní.