VR2 - Efektivní využití možností VR brýlí ve výuce

dané školení je určeno jen pro tuto konkrétní školu

Školení je zaměřeno na rozvoj dovedností a kompetencí v oblasti využívání ICT při výuce na školách a propojení s tradičními metodami výuky. Rovněž reflektuje současné ICT trendy v průmyslu a firemní sféře, podporuje propojení školní výuky s firemní praxí. Konkrétně je zaměřeno rozvoj schopnosti učitele aplikovat jeho metodické dovednosti na využívanou technologii a rozvíjet s pomocí virtuální reality v podobě brýlí (náhlavní soupravy) tradiční metody výuky, resp. rozšíření klasické výuky o moderní prvky virtuální reality, čímž se výuka stává pro žáky velmi atraktivní a názornější než doposud.

Umožňuje pedagogům a žákům realizovat s pomocí virtuální reality v podobě vhodného obsahu z 360° fotografií, 360° videí a 3D objektů unikátní výuku, která by jinak v běžném prostředí třídy nebyla možná, realizovatelná, dostupná.

Cílem školení je mimo uvedené zvládnutí manipulace s kufříkem a VR brýlemi (náhlavní soupravou) ClassVR ve smyslu uložení a dobíjení brýlí, práce s ovládacími tlačítky, bezpečnost, ochrana zdraví, zapnutí, ovládání, gesta a používání brýlí. Dále se je školení zacíleno na práci s portálem ClassVR, zejména na přihlášení k portálu, připojení brýlí k Wi-Fi na škole přes QR kód, plánování výuky a přenos vybraného obsahu do brýlí, přidání vlastního obsahu, zobrazení a kontrola obsahu sledovaného žáky, vyhledávání zdrojů pro výuku podle potřeb pedagoga a v neposlední řadě ovládání vybrané skupiny brýlí a práce s filtry. Osvojování těchto kompetencí na úrovni ovládání a řízení techniky ale lektor vždy propojuje s didaktickými a metodickými poznatky a dává vše do souviskostí. Nejedná se tedy o ryze technické školení, ale výsledkem je, že absolvent je schopen VR brýle zapojit opravdu smysluplně do vlastní výuky.

Program setkání

V nezbytné míře je pozornost věnována i zvládnutí správy zařízení a uživatelů, řešení technických problémů, hledání a odstraňování případných poruch, resetování brýlí a obnovení továrního nastavení. Dojde k zefektivnění přípravy na výuku, což celkově povede k aktivnímu zapojení žáka v jeho výchovně vzdělávacím procesu, případně k individualizaci výuky. Dále učitel získá nástroj rychlé zpětné vazby.

Školení nabízí účastníkům příklady aktivit, které mohou využít k rozšíření znalostí a dovedností nejen svých ale i žákovských v oblasti aplikace virtuální reality ve výchovně vzdělávacím procesu. Konkrétní příklady využití ICT a efektivního využívání technologií pomáhají výuku nejenom zpestřit, ale udělat ji názornější a zajímavější pro žáky, zároveň je i lépe připravit na budoucí profesní uplatnění.

 

Po absolvování školení uživatel bude:

  • zvládat manipulaci s kufříkem a brýlemi ClassVR (napájení, nastavení, ovládání,
  • vyhledávat si vhodný výukový obsah, pracovat s portálem ClassVR (přihlášení, propojení obsahu s brýlemi, vyhledávání obsahu)
  • umět aplikovat do výuky odpovídají 360° fotografie a videa včetně 3D objektů
  • spravovat zařízení a uživatele
  • mít přehled o zdrojích pro výuku (QR a ARC)
  • schopen vyřešit případných technických problémy

Tento termín je již plně obsazen

Provozovatel webu AV Media, a.s. jako správce osobních údajů zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro zlepšování prostředí webových stránek a pro analytické účely. Podmínky a poučení o správě osobních údajů