CG8_01 - Podpora digitálních kompetencí pedagogů pro rozvoj čtenářské gramotnosti žáků
Hlavním cílem školení je rozvoj základních digitálních kompetencí pedagogů pro práci s digitálními výukovými materiály podporujícími čtenářskou gramotnost a také vlastní tvorbu učitele v přípravě
na výuku. Je nutné si uvědomit, že učitel by měl mít hlubší znalosti
v oblasti digitální gramotnosti (e-gramotnosti), aby mohl v dnešním světě moderních technologií plnohodnotně rozvíjet svoje žáky. Čtenářská gramotnost je důležitá nejen pro práci s beletristickými texty v hodinách českého jazyka a literatury, ale i v ostatních předmětech při práci s odbornými texty, které se v dnešní době vyhledávají převážně na internetu a online databázích.
Dalším ze vzdělávacích cílů tohoto školení je “pochopení”, že v době technologií, které žáky obklopují v jejich každodenním životě doslova na každém kroku, je počítač, tablet nebo mobilní telefon především nástrojem pro vlastní práci, tj. nositelem informace, nástrojem
pro zpracování výstupů a také pro jejich následné prezentování.
Program setkání
- Základní digitální dovednosti pedagoga potřebné
pro využití ICT v oblasti čtenářské gramotnosti- Základy práce s počítačem,
- tvorba a organizace složek a podsložek,
- ukládání a sdílení souborů (učitel-žáci, žáci-žáci, žáci-učitel),
- základní práce se soubory – textový dokument a jeho úpravy, tvorba tabulek a grafů, tvorba prezentací, orientace v textu, tvorba příběhů, rozvoj komunikačních dovedností,
- export a import souborů, převod souborů do formátu
a jeho výhody.
- Digitální nástroje pro rozvoj čtenářské gramotnosti
- Úvod do prostředí programu SMART Notebook
se zaměřením na rozvoj čtenářské gramotnosti a základní práce se SMART Výukovým softwarem (offline vs online prostředí), - portál www.veskole.cz – představení, registrace
a přihlašování na školení a webináře, vyhledávání vhodných výukových materiálů pro rozvoj čtenářské gramotnosti, nahrávání a sdílení vlastní tvorby a podkladů pro výuku, uložení certifikátů ze školení, - seznámení s videokonferečním systémem SMART Bridgit a s výhodami vzdálené a online výuky.
- Úvod do prostředí programu SMART Notebook
Poznámka
Vzdělávací program je akreditován v rámci DVPP MŠMT pro potřeby EU šablon (Výzva č. 02_18_63 a 02_18_64), šablona č. 2.II/6 Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 8 hodin, aktivita a) čtenářská gramotnost.
Školení je určeno pro pedagogy 1. i 2. stupně ZŠ.