Výuka skupinově a jinak
S tímto mottem jsem nastoupil do nového školního roku. Díky modernizaci počítačů u interaktivních tabulí a zkušenostem nabitým v rámci školení lektorů jsem mohl začít intenzivně zařazovat do výuky nové prvky, které mají více modernizovat výuku směrem k individualizaci a skupinové práci žáků.
V praxi to znamená, že tam, kde to jde, budou ve výuce využita „chytrátka“, tedy převážně mobilní telefony, případně se pracuje přímo v učebně informatiky. Na nich potom bude možné spouštět různé aktivity, které zaštiťuje firma SMART Technologies, ale jde i o jiné aktivity dostupné na internetu.
Anketa o potenciálně nejzajímavější téma z fyziky 7. ročníku
Tam kde potom žáci mají odpovídat individuálně, nebo pracovat sami, umožní jim tyto aktivity tak činit, aniž by to za ně udělal někdo jiný a naopak tam, kde je nutná spolupráce, ukáže se jako naprosto nezbytná. A pokud skupina nepracuje jako tým, neuspěje.
Třídění na tělesa a látky mohli žáci provést na svých zařízeních přímo v lavicích.
V uplynulých hodinách počítačů a fyziky jsme stihli vyzkoušet jak posílání odpovědí od každého žáka zvlášť, tak také aktivity pro skupinky žáků v čele s oblíbeným Kvízem s příšerkami. Dosavadní zkušenost je taková, že žáci si touto formou zopakované nebo nově probírané učivo pamatují a hodiny jim přijdou zábavnější. Nezbývá, než vytrvat a věřit, že se podobné aktivity stanou běžnou součástí našich hodin a žáci se na ně budou těšit.