SMART Online v MS Teams

SMART výukový software, včetně jeho online verze, využívám pro zpestření své výuky už několik let. A propojení s MS Teams mi umožňuje interaktivně pracovat se svými žáky velmi efektivně i při distanční výuce. SVSO mi dává pracovní sdílený prostor, Teams zase možnosti online schůzky. A protože se SVSO stal aplikací v MS Teams, je naše propojení s žáky ještě rychlejší a snazší než dříve. 

Dobrá rada: Dejte si pozor, abyste si nechali ověřit jako SMART účet ten stejný účet, kterým se přihlašujete do MS Teams. Jinak by propojení obou softwarů nebylo možné.

Mám pro vás na ukázku pár nápadů, jak jsme pracovali při online výuce. V Teams jsme měli spuštěnou schůzku a já nasdílela žákům odkaz pro připojení do SVSO.

Prvním úkolem bylo procvičit si znaky dělitelnosti. Bylo nutno správně umístit čísla podle dělitelnosti. Nechala jsem pracovat všechny žáky najednou. Na obrázku je zachycen jeden okamžik spolupráce:

 

Následovala moje kontrola práce žáků:

 

To byla ukázka aktivity, kdy žáci nic netvořili, pouze přesouvali připravené objekty na připraveném pozadí.

 

Druhá úloha už vyžadovala vlastní aktivitu žáků. Museli do připravené aktivity zapsat vhodné číslice. Opět pracovali všichni žáci najednou, nevadilo, když byly správné číslice zapsány víckrát:

Jakmile jsem práci ukončila, opět následovala nezbytná kontrola a případné komentáře, aby si ti, kteří zapsali chybné výsledky uvědomili, v čem byly chyby. A všimli jste si připsaného textu vpravo nahoře? To bylo spontánní reakce jednoho z žáků – a nemusím snad ani psát, že mě tato poznámka opravdu potěšila.

 

Další úlohy už nebyly dopředu nijak připravené. Žáci před sebou měli pouze prázdný společný pracovní prostor a čekali na mé pokyny, aby věděli, kam mají co zapsat:

 

Byla jsem až překvapena, jak žáci (nejenom při vyučovací hodině, ze které jsou ukázky v tomto článku) reagují na takovouto možnost spolupráce. Pochopitelně, že jsme se musely naučit všichni se pohybovat ve sdíleném prostředí. Žáci si museli zvyknout na spolupráci, respektovat práci druhých a neničit ji a ani ji neopravovat hned, když uvidí chyby. To až po mém pokynu a po vysvětlení podstaty chyb. Ale to je vše o nastavení vyhovujících pravidel. Já svým žákům říkávám, že budeme dodržovat pravidla slušného chování ve sdíleném prostředí. A když pak vše klape, může být na konci hodiny i zdvižený palec. I na dálku jde učit interaktivně.

 

Mgr. Hana Ulíková

www.sps-cl.cz

Provozovatel webu AV Media, a.s. jako správce osobních údajů zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro zlepšování prostředí webových stránek a pro analytické účely. Podmínky a poučení o správě osobních údajů