Proč nevyužít technologie i k rozpohybování dětí
Některé děti je těžké rozpohybovat, to ve škole zažívám často. Hlavně malé "IT specialisty" a intelektuálně založené děti, které se sportům vůbec nevěnují. Někteří učitelé si mohou myslet, že jsou to ti, co neustále doma sedí u tabletů, takže technika je tu spíše překážkou, ale my můžeme naopak techniku využít i k pohybu, vlastně jako prostředek k rozhýbání dětí.
Existuje velké množství aplikací, které se dají využít k rozpohybování dětí ve všech předmětech. Ze zkušenosti mohu zmínit např. Včelku - hra Střelnice je zaměřena nejen na čtení, ale i na pozornost dětí, rychlost a když ji hrajeme ve družstvu, tak i na velmi rychlý pohyb, protože výměna žáků musí probíhat co nejrychleji. Toglic nám zase umožní skládat slova z písmen, nebo věty ze slov rozeslaných na tablety dětí (tohle bohužel v počítačové učebně nezažijeme, abychom se s monitorem seřadili a vytvořili tak větu).
V hudební výchově, nebo v tělocviku jsme zkoušeli tančit zumbu
v angličtině a nebo tančit na videa Just Dance z YouTube - tato videa některé děti znají, protože je to v podstatě taneční počítačová hra
a oni musí co nejpřesněji napodobovat tanečníka.
1. června jsme povýšili využívání QR kódů na další level. Už jsme se nepohybovali v prostorách školy, abychom něco vyluštili a krásně to přepsali do sešitu, ale v parku. Ke kódům jsem třeťákům přidala mapu, na které byla vyznačena místa, kam jsme umístili žluté kartičky s QR kódy. Po naskenování kódů na těchto záchytných bodech si děti zapsaly vyluštěné slovo do tabulky a na závěr rozluštily tajenku. K vytvoření takových kódů můžete využít QR generátory - stačí si je vygooglovat, jsou většinou zdarma a vytvoří kód i pro obrázek, video, text a další.
Hru jsme si báječně užili a dokázali jsme, že se s mapou jentak neztratíme! Všichni se zapojili do soutěže, běhali s mapou, co jim síly stačily, a nakonec je neminula ani malá osvěžující odměna.
Mgr. Martina Štikarovská
ZŠ Botanická, Brno