Konference učitelů interaktivní výuky 2018, Březnice

Také letos se uskutečnilo každoroční letní setkání lektorů neboli Konference učitelů interaktivních technologií AV MEDIA. Pedagogové z celé České republiky přijeli načerpat sílu a inspiraci do výuky
na nadcházející školní rok. Informací a zajímavých nápadů bylo minimálně tolik, kolik se sjelo na setkání lektorů.

První den jsme věnovali přípravě a organizaci školního roku 2018/2019 z pohledu lektora. Pro druhou vlnu šablon jsme připravili řadu zcela nových školení. Seznámili jsme se s konceptem, obsahem a metodikou kurzů zaměřených na matematickou, čtenářskou gramotnost, cizí jazyky, ICT a školení pro mateřské školy. Školení byla vytvořena právě našimi nejlepšími lektory, odborníky na danou tématiku, kteří prostřednictvím školení sdílí své zkušenosti z výuky.

Velkým tématem bylo polytechnické vzdělávání, které jsme nově zařadili do naší nabídky školení. A co že to to polytechnické vzdělávání vlastně je? Cílem polytechnického vzdělávání ve 21. století je rozvíjet u žáků a studentů znalosti a dovednosti v technickém prostředí. Vznikla tak školení, která se věnují robotickým stavebnicím a hračkám, badatelsky orientované výuce, 3D tisku a další.

My jsme si robotiku vyzkoušeli v rámci setkání na vlastní kůži. Konkrétně jsme pro naše lektory připravili robotickou soutěž. Úkolem bylo, po vzoru letošního prvního ročníku VEX IQ Challenge, postavit robota ze stavebnice VEX IQ Super Kit tak, aby sbíral, přesouval a umisťoval prstence do různých cílových prostorů hracího pole. Na přiložených fotkách níže můžete vidět, že soutěž baví nejen žáky, ale i pedagogy.

Věnovali jsme se také novinkám hardwarovým a především softwarovým. Za nejpovedenější a nejzajímavější novinku považujeme vedle desktopové verze SMART Výukového softwaru 18 jeho ONLINE „bráchu“. Nyní máme k dispozici nerozlučnou dvojku, díky které můžete pro vaše žáky připravovat aktivity šité
na míru, žáky snadněji zapojíte do výuky tím, že jim pomocí jednoho odkazu zpřístupníte materiály a zábava (učení) může začít. Více se dočtete v tomto článku.

Společně jsme v rámci skupinové práce hledali odpovědi k těmto tématům:

  • Interaktivní projektor vs. interaktivní tabule
    Školy volí projektor především pro jeho nižší cenu. Opak je však pravdou, cena není až o tolik nižší. Oproti tabuli má několik nevýhod: není intuitivní (tužka/dotyk), přepínání pero/dotyk, hůře reaguje na dotyk, velká hmotnost (problém pro menší děti) a hlučnost pera aj. Pořídit projektor má smysl pro školu, která chce dovybavit učebny s bílou tabulí.

  • Robotika na školách
    Školám se zdá robotika příliš náročná a technická. Mají obavy, že žáci budou v tomto předmětu kovanější než samotní učitelé. Zastaralé ŠVP. Který pedagog bude robotiku učit? Jak překonat obavy? Žáky robotika baví, účast na soutěžích pozvedne prestiž školy. Nemusí se hned začínat s roboty. Je přínosem do mnoha předmětů. K dispozici jsou různé zdroje financování, které může škola pro nákup robotických stavebnic využít.

  • EU šablony – výhody školení AV MEDIA
    Školení vede lektor, který je sám pedagog a má několikaletou praxi v oboru. Všechny aktivity a zdroje, které v rámci školení ukáže, má vyzkoušené v praxi. Sledujeme trendy ve výuce
    a dokážeme se škole přizpůsobit v jejich požadavcích na obsah. Propojení aktivit analogových s technologií. Nabízíme zdarma online webináře, které jsou ochutnávkou nových školení. Nabídku webinářů naleznete zde.

Setkání bylo především pracovní, ale našli jsme si čas i na zábavu. Otestovali jsme si venkovní únikovou hru Hunter games v prostředí města Březnice a navštívili místní státní zámek.


Máme radost, že se již několik let pravidelně setkáváme s lektory, kteří jsou tvůrčí lidé a dokáží motivovat svou prací i ostatní. Setkání je vždy plné nápadů, novinek, inspirace a přátelské atmosféry.

Už teď se těšíme na další ročník!

Provozovatel webu AV Media, a.s. jako správce osobních údajů zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro zlepšování prostředí webových stránek a pro analytické účely. Podmínky a poučení o správě osobních údajů