Interaktivní displej SMART Board 8055i, nástroj pro skupinovou výuku

Od podzimu mám možnost zkoušet a testovat možnosti interaktivního displeje SMART Board 8055i ve výuce, a to konkrétně na ZŠ Generála Škarvady v Ostravě, ve třídě 1. A, která patří mezi třídy s tzv. bilingvní výukou.

Moji žáci si interaktivní displej přejmenoval, říkáme mu Maxitablet neboli Maxík. Maxíka používáme pro hry a aktivity nejen přímo ve výuce, ale také během přestávek, kdy si děti ve dvojicích u displeje hrají, respektive řeší zábavné či problémové úlohy. Nenásilnou formou si opakují a procvičují učivo z matematiky, čtení, prvouky, učí se spolupracovat ve dvojicích nebo malých skupinách, hledat společně řešení.

Přímo ve výuce se displej nejvíce osvědčil při diferencované výuce ve skupinách. Další cesta využití je zařazení práce s displejem jako doplňkové zadání pro nadané žáky, kteří rychleji než ostatní děti zvládají běžné úkoly. A samozřejmě je tu prostor i pro individuální práci s dětmi, které mají jakékoli vzdělávací potíže.

Není účelem zařadit displej do výuky za každou cenu denně nebo dokonce v každé hodině, je potřeba ho využívat hlavně efektivně.

Obsluha displeje je velmi jednoduchá, intuitivní, pro mě i pro děti. Ty se s dalším interaktivním zařízením ve třídě velice rychle sžily. Očekávám, že používání displeje nám usnadní pozdější zavedení běžných žákovských tabletů do výuky.
Velice se mi líbí praktický pojízdný stojan, který umožňuje jednoduchý přesun celého zařízení, ale nejvíce oceňuji šikovné zařízení pro automatické rychlé nastavení výšky displeje.

Ještě máme před sebou asi měsíc dalšího testování, už teď je ale jasné, že tyto mobilní interaktivní displeje jsou výbornými pomocníky ve výuce.

Mgr. Kamila Dolbová
ZŠ Generála Z. Škarvady, Ostrava - Poruba

Provozovatel webu AV Media, a.s. jako správce osobních údajů zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro zlepšování prostředí webových stránek a pro analytické účely. Podmínky a poučení o správě osobních údajů