Žák vyjmenuje řadu vyjmenovaných slov po s, zná jejich význam a učí se je využívat při psaní.
Žák vyjmenuje řadu vyjmenovaných slov po s, zná jejich význam a učí se je využívat při psaní.
Orientace v textu, rozvíjení čtenářské gramotnosti.
Vyhledá v textu podstatná jména a určí u nich vzory rodu středního (město, moře). Doplní do koncovek podstatných jmen rodu středního i,í/y,ý a odůvodní pravopis.
Vyhledává a zaznamenává hlavní informaci, píše správně i/y po obojetných souhláskách, rozliší slova ohebná a neohebná.
Pozná a pojmenuje běžně se vyskytující živočichy v jednotlivých společenstvech, poznává jejich způsob života. Žák vyhledává a zaznamenává hlavní informace. Píše správně i/y po měkkých, tvrdých a obojetných souhláskách. Rozliší slova ohebná a neohebná.
Upevňováním poznává a klasifikuje slovní druhy. Využívá ukazovací zájmena ten, ta, to. Vyhledává a označuje v textu podstatná jména.
Poznává přídavná jména na základě významu, jako jsou názvy vlastností podstatných jmen (slova odpovídající na otázky Jaký? Který? Čí?). Žák doplňuje křížovku pomocí synonym, opakuje slova opačného významu, vyhledává a označuje v textu přídavná jména.
Orientace v textu, rozvíjení čtenářské gramotnosti.