Žák umí rozdělit slova na slabiky. Ví, že dvojhlásky au, ou tvoří samostatnou slabiku. Doplní správně dvojhlásky do slov. Převedou slova na zdrobněliny.
Žák umí rozdělit slova na slabiky. Ví, že dvojhlásky au, ou tvoří samostatnou slabiku. Doplní správně dvojhlásky do slov. Převedou slova na zdrobněliny.
Na základě vlastních zážitků tvoří krátké vyprávění. Umí požádat o pomoc, popsat části těla psa. Ví, co je slovo nadřazené a podřazené. Přiřadí věci, které jsou potřeba k péči o jednotlivá zvířata. Ví, jak se má o zvířata starat. Rozliší zvířata, o která se může starat doma, a ta, která žijí ve volné přírodě nebo v ZOO. Popisuje jednotlivé části kočky i psa, používá přirovnání.
Žák rozlišuje krátké a dlouhé samohlásky, umí je spojit do slabiky se souhláskou, slabiku s dlouhou a krátkou samohláskou umí zaznamenat vzorcem - slabika s dlouhou samohláskou
Žák vyjmenuje měkké slabiky, umí vytvořit slabiky s i, í po měkkých souhláskách. Vyhledává slova s měkkou slabikou.
Žák správně doplňuje i, í do slov. Ví, jaká písmena píšeme na začátku vlastních jmen. Vymýšlí jména s i, í po měkkých souhláskách. Umí složit slovo ze zvýrazněných písmen v textu. Nahrazuje obrázky slovy ve správném tvaru. Správně doplňuje slabiky s i, í po měkké souhlásce.
Žák umí řadit podstatná jména podle toho, zda se jedná o osobu, zvíře nebo věc. Seřadí podstatná jména podle abecedy. Vymyslí co nejvíce slov na určené písmeno abecedy. Vyhledává podstatná jména mezi slovy jiných slovních druhů.
Žák umí rozeznat, kam doplní ú a ů, umí správně doplnit u, ú, ů do slov.
Žák používá správné výrazy pro pozdravy, oslovení. Respektuje základní komunikační pravidla, nepřerušuje hovořícího, rozumí jednoduchým gestům. Volí vhodné mluvní a mimické prostředky řeči ve školních situacích a v běžném životě. Tvoří krátké mluvené projevy na základě vlastních zážitků.