Žák umí do vět doplnit slova ve správném tvaru. Dovede ve větách najít chybu a opravit ji. Doplňuje velká písmena na začátku věty.
Žák umí do vět doplnit slova ve správném tvaru. Dovede ve větách najít chybu a opravit ji. Doplňuje velká písmena na začátku věty.
Žák popisuje význam slova a naopak podle popisu pozná, o jaké slovo jde. Podle významu slova doplňuje křížovky.
Žák odůvodňuje a píše správně i/y ve vyjmenovaných slovech povyk - výheň a ve slovech s předponou vy-, vý- a slovech příbuzných. Píše správně i/y v problémových dvojicích slov (např. vysel – visel apod.). Umí vyhledat ve větách schovaná zvířátka. Správně rozlišují slova s předponou vy-, vý- a slova bez předpon.
Žák umí vyjmenovat vyjmenovaná slova po
Žák odůvodňuje a píše správně i/y ve vyjmenovaných slovech vydra - výr - vyžle a slovech příbuzných. Píše správně i/y v problémových dvojicích slov (např. výr – vír, výří - víří apod.) Správně zařazují věty ke slovům
Žák odůvodňuje a píše správně i/y ve vyjmenovaných slovech výskat - zvykat - žvýkat a slovech příbuzných. Píše správně i/y v problémových dvojicích slov (např. víska – výská apod.). Rozlišuje zlozvyky od dobrých návyků.
Žák vyřeší křížovku zaměřenou na vyhledání podstatných jmen skloňovaných podle vzoru město, vyskloňuje podstatné jméno moře, doplní do vět podstatné jméno moře v náležitých tvarech a určí pády, rozdělí podstatná jména rodu středního podle vzorů město a moře.
Žák umí, rozdělit věty na slova, slova na slabiky, slabiky na hlásky. Umí rozdělit hlásky na samohlásky a souhlásky.