Žák vyskloňuje podstatné jméno růže, doplní správné i/í v koncovkách podstatných jmen skloňovaných podle vzoru růže, určí pády podstatných jmen skloňovaných podle vzoru růže a napíše je ve správném tvaru, určí vzory podstatných jmen.
Žák vyskloňuje podstatné jméno růže, doplní správné i/í v koncovkách podstatných jmen skloňovaných podle vzoru růže, určí pády podstatných jmen skloňovaných podle vzoru růže a napíše je ve správném tvaru, určí vzory podstatných jmen.
Žák rozliší pohádku lidovou a umělou, pozná základní prvky pohádky, seřadí text podle dějové posloupnosti, převypráví pohádku podle osnovy, čte s porozuměním, vyhledá v textu odpovědi na otázky, seznámí se s pracemi nejvýznamnějších ilustrátorů, spolupracuje ve skupině, dodržuje pravidla práce ve skupině, vyhledává informace na internetu.
Žák rozvíjí čtenářskou gramotnost, vyhledává podstatné informace v textu, vypíše klíčová slova z textu, doplňuje slova do textu podle významu, tvoří otázky k textu, vyhledá a zapíše odpovědi na otázky v textu, rozliší správné a chybné výroky na základě přečteného textu,seřazuje slova podle abecedy, vyhledá informaci na internetu.
Žák odůvodní a napíše správně i/y po obojetných souhláskách P, S, V, ve vyjmenovaných slovech a slovech jim příbuzných, odůvodní pravopis v problémových dvojicích slov, vyřeší křížovky pomocí pamětné znalosti vyjmenovaných slov, přiřadí vhodné dvojice slov podle významu a odůvodní v nich pravopis.
Žák rozliší obojetné souhlásky, naučí se zpaměti vyjmenovaná slova po B, pochopí obsahový význam jednotlivých vyjmenovaných slov, přiřadí slova podřazená ke slovu nadřazenému a opačně.
Žák rozliší slova s citovým zabarvením a bez citového zabarvení, vyhledá v textu slova lichotivá a hanlivá, nahradí slovo citově zabarvené, vytvoří ke slovu bez citového zabarvení slovo lichotivé nebo hanlivé a naopak.
Žák rozvíjí čtenářskou gramotnost, vyhledává podstatné informace v textu, doplňuje slova do textu podle významu, tvoří otázky k textu, vyhledá a zapíše odpovědi na otázky v textu, odůvodňuje i,í/y,ý ve vyjmenovaných slovech a slovech jim příbuzných.
Žák rozvíjí čtenářskou gramotnost, orientuje se v textu a vyhledává podstatné informace, nalezne a zformuluje odpovědi na otázky, doplní slova do textu podle významu, rozliší správné a nesprávné informace.