Žák rozpozná slova spisovná a nespisovná, roztřídí je do skupin, vyhledá slova nespisovná v textu, nahradí slova nespisovná slovy spisovnými, přiřadí k sobě dvojice slov spisovných a nespisovných, které k sobě významově patří.
Žák rozpozná slova spisovná a nespisovná, roztřídí je do skupin, vyhledá slova nespisovná v textu, nahradí slova nespisovná slovy spisovnými, přiřadí k sobě dvojice slov spisovných a nespisovných, které k sobě významově patří.
Žák seřadí slovní druhy, rozezná v textu podstatná a přídavná jména, označí je správným číslem, ukáže si na podstatná jména slovy ten, ta, to, ti, ty, ta, zeptá se na přídavná jména otázkami Jaký? Který? Čí?, vytvoří ze sloves a přídavných jmen podstatná jména, odůvodní a napíše velká písmena ve vlastních jménech, převede podstatná jména v jednotném čísle do čísla množnéhoa naopak.
Žák znázorní stavbu slova, rozliší kořen, předponu a příponovou část, vytvoří skupiny příbuzných slov, najde slova, která nepatří do skupiny příbuzných slov, určí rozdíl mezi předponou a předložkou.
Žák poskládá vyjmenovaná slova po obojetné souhlásce B, rozezná problémové dvojice slov, odůvodní a napíše správně i/y v problémových dvojicích slov býlí/bílý, být/bít, jejich tvarech a ve slovech jim příbuzných.
Žák vyhledá podstatná jména, která se skloňují podle vzoru město, určí pády a doplní správné tvary podstatných jmen skloňovaných podle vzoru město, najde v textu podstatná jména rodu středního skloňovaná podle vzoru město, doplní správně y ve slovech skloňovaných podle vzoru město v koncovkách 7. pádu čísla množného.
Žák vyskloňuje podstatné jméno píseň, doplní správné i/y v koncovkách podstatných jmen skloňovaných podle vzoru píseň, sestaví vhodné dvojice slov a doplní u nich koncovky, poskládá z písmen správné tvary podstatných jmen, určí pády a vzory podstatných jmen (žena, růže, píseň).
Žák určí vzory podstatných jmen rodu středního, najde v textu podstatná jména rodu středního skloňovaná podle vzoru stavení, doplní správně i/y ve vyjmenovaných slovech a slovech příbuzných a v koncovkách podstatných jmen skloňovaných podle vzoru stavení. Žák rozliší mezi podstatnými jmény skloňovanými podle vzoru stavení a slovesy, doplněním vhodného podstatného jména dokončí věty.
Žák vyhledá podstatná jména, která se skloňují podle vzoru moře, určí pády a doplní správné tvary podstatných jmen skloňovaných podle vzoru moře, najde v textu podstatná jména rodu středního skloňovaná podle vzoru moře, doplní správně koncovku -i v podstatných jménechskloňovaných podle vzoru moře.