Žáci se musí umět zeptat pomocí otázky na sloveso, dále rozpoznat a rozlišit sloveso s ostatními slovními druhy, dovést vytvořit větu a správně použít slovesa.
Žáci se musí umět zeptat pomocí otázky na sloveso, dále rozpoznat a rozlišit sloveso s ostatními slovními druhy, dovést vytvořit větu a správně použít slovesa.
Žáci vyhledávají podstatná jména a slovesa, určují rody u podstatných jmen, časují slovesa, rozeznávají tvary sloves být a mít, opakují si vyjmenovaná slova.
Žáci sledují tvary slovesa ve všech osobách a číslech, snaží se dodržovat jejich posloupnost a opakují základní náležitosti v určování u sloves.
Žáci si opakují časování sloves, přičemž pracují s přítomným časem a s konkrétní koncovkou a dbají na interpunkci.
Žáci se učí používat osobní zájmena a vytvářet správné tvary sloves.
Žáci pracují s vyjmenovanými slovy, přiřazují názvy (mezioborový vztah s přírodopisem, doplňují Y/I ve slovních spojeních a učí se odůvodňovat a hledat souvislosti.
V posloupnosti opakujeme slabiky a jejich počet, soustřeďujeme se na možnost dělit slova na konci řádku, dále se zaměřujeme na celé slovo a jeho význam či pozici ve větě a v poslední řadě se zaměřujeme na druhy vět a jejich znaménka.
Skolňování podstatných jmen rodu mužského