Žáci si opakují pravopis koncovek vzorů podstatných jmen a shody přísudku s podmětem.
Žáci si opakují pravopis koncovek vzorů podstatných jmen a shody přísudku s podmětem.
Žáci se seznamují se slovním druhem – spojky. Rozeznávají větu jednoduchou od souvětí a následně, se učí používat spojky v souvětí.
Žáci se orientují v určování podmětu a přísudku, opakují si pádové otázky u podstatných jmen, vyhledávají slovesa a určují základní skladební dvojice ve větách.
Žáci vyhledávají podměty a určují u nich rod, dle kterého rozhodnou o koncovce v příčestí minulém.
Žáci vyhledávají základní skladební dvojice, u podstatných jmen si opakují určování rodu, doplňují koncovku v příčestí minulém.
Žáci si nejprve opakují u podstatných jmen rody, rozlišují podstatná jména a slovesa, zaměřují se na životnost u rodu mužského a doplňují koncovku v příčestí minulém dle životnosti.
Žáci se soustřeďují na přídavná jména, především jejich druh – tvrdá a měkká, používají jejich vzory mladý a jarní. Odůvodňují pravopis a doplňují koncovky přídavných jmen.
Žáci vyhledají číslovky, upevňují si používání pomocných otázek a rozlišují druh číslovek. Číslovky se učí správně číst a u řadových číslovek dělat i správný zápis.