Materiál je zpracován pro interaktivní tabuli. Žák se seznamuje prostřednictvím interaktivní tabule s pojmy „Potřeby a zdroje“.
Materiál je zpracován pro interaktivní tabuli. Žák se seznamuje prostřednictvím interaktivní tabule s pojmy „Potřeby a zdroje“.
Materiál je zpracován pro interaktivní tabuli. Žák se seznamuje s institucemi, kde provádíme různé platby (obchod, pošta, banka) Seznamuje se tak také s platbou bezhotovostní, učí se vypsat poštovní poukázky
využití krátkého motivačního příběhu.Žák poznává, hodnotu peněz a práce. Formou společného příkladu se seznamuje s výpočtem hodinové mzdy. Také se žák seznamuje se rozdílem materiální a finanční pomoci. Materiál je proložen aktivními otázkami pro žáky.
Formou příběhu, dále pak společně rozklíčuje pojmy „příjem, zaměstnání, sociální dávky“. Formou kontrolních otázek , provádí žáci refelxi. Učitel si může téma přizpůsobit dle schopnosti žáků.
Materiál umožňuje přivést žáky k pochopení základní struktury rozpočtu domácnosti v souvislosti s hospodařením vyrovnaným, přebytkovým a schodkovým. Materiál lze využívat i nevázaně na sobě, a to dle potřeby vyučujícího
žáci se seznamují s výdaji v domácnosti, pokouší se o výpočty výdajů
Bylo využito společných zážitků z třídního výletu na farmu. Žáci vypráví podle fotografií, které jsme společně nafotili (jsou k nim přiřazené otázky). Žák si rozvíjí slovní zásobu a komunikační schopnosti