CG16C - Čtenářská gramotnost

ŠKOLENÍ JE URČENO POUZE PRO ZŠ L.KUBY

Cílem školení je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí dlouhodobého vzdělávaní a průběžného sebevzděláváním. Školení je zaměřeno na rozvoj dovedností, znalostí a kompetencí v daných tématech a na využívání efektivních vyučovacích metod v oblasti Čtenářské gramotnosti na 1. a 2. stupni ZŠ.

Čtenářská gramotnost je podpora rozvoje dovednosti čtení, psaní a porozumění čtenému.

Školení seznámí účastníky s možnostmi zařazení, využití a určení technologií pro jazykový rozvoj dětí školního věku. Dále s časovým zvládnutím jazykového rozvoje dle věku dítěte a zvláštnostmi. Ukážeme si logopedická cvičení či nápravu správné výslovnosti, závislost rozvoje slovní zásoby na aktivitách, které dítě obklopují (knihy, leporela, dětské encyklopedie, časopisy) a možnosti zařazení a využití technologií pro jazykový rozvoj.

Doporučený digitální obsah:
Aplikace Včelka, Nakladatelství Fraus – licence Flexibooks, Fred

Program setkání

Školení je rozděleno do 4 bloků:

  • Úvod do školení do Čtenářské gramotnosti - teoretická část (4 hodiny)
    Seznámení s tématem Čtenářské gramotnosti, teoretické přístupy k osvojení si čtení a počátečního psaní. Podpora rozvoje techniky čtení, počátečního psaní, dovednosti zaměřené na jazykové roviny. Děti s rizikem rozvoje SPU (dyslexie, dysortografie)

  • Interaktivní cvičení na rozvoj čtení (4 hodiny)
    Ukázka cvičení na rozvoj kvality čtení s pomocí nástrojů SMART Výukového sofwaru (galerie, widgety, základní nástroje SMART Notebooku 16, LAB), Kimova hra – animace, seznámení
    s aplikací Včelka, digitálním obsahem nakladatelství Fraus – Flexibooks. 

  • Metodická podpora dysporuch s využitím SMART Výukového softwaru (4 hodiny)
    Seznámení se SMART Notebook 16 – Můj obsah, nahrávání žáků a jejich čtenářských výkonů. Ukázky jednoduchých aktivit za využití SMART výukového softwaru. Motivační interaktivní hry a soutěže – Riskuj, AZ kvíz, QR kódy apod.

  • Interaktivní cvičení a aktivity jako zpětná vazba porozumění čtenému (4 hodiny
    Testování porozumění přečteného – Response VE, Toglic, Quizziz. Výukové metody vhodné pro čtení – INSERT, E.U.R., sněhová koule, pětilístek, rybí kost apod. Využití portálu FRED nakladatelství FRAUS.

 

Poznámka

Vzdělávací program je akreditován v rámci DVPP MŠMT pro potřeby EU šablon ZŠ a MŠ.

Osvědčení o absolvování školení obdrží účastník po absolvování plného rozsahu školení, tzn 16 hodin (4 bloky školení).

Tento termín je již plně obsazen