SS24MG - Rozvoj matematické gramotnosti na SŠ

Cílem školení je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků SŠ pomoci dlouhodobého vzdělávaní a průběžného sebevzděláváním. Školení je zaměřeno na rozvoj dovedností, znalostí a kompetencí
v daných tématech a na využívání efektivních vyučovacích metod
v oblasti matematické gramotnosti na SŠ a je určeno všem matematikům.

Školení možňuje vyučujícím matematiky seznámení s užitečnými nástroji a získání typů do výuky z hlediska využití Geogebry, logických her, i-učebnic, vzdělávacího portálu a Cloudových nástrojů. Mimo uvedené se pedagogové naučí vyhledávat DUMy
a internetové zdroje pro podporu přípravy na výuku matematiky při dodržení autorského zákona. Učitelé získají kladný postoj
k moderním ICT nástrojům a naučí se je aplikovat do svých hodin, čímž zvýší aktivní přístup žáků k procesu výuky.

Program setkání

Školení je rozděleno do 4 bloků:

  1. Matematika geometricky:
    využití nástrojů ke zvýšení názornosti a celkové motivaci žáků během výuky geometrie. Práce se SMART výukovým softwarem s důrazem na Geogebru a následně i další nástroje a aplikace, které se snadno ovládají a nabízejí tolik potřebnou názornost.

  2. Matematika logicky:
    Seznámíte se s technikami tvorby vzorců včetně jejich následné editace včetně využití při tvorbě grafů atd. Ukážeme si, jak podpořit logické myšlení žáků pomoci logických her. Představíme Vám aplikaci logických her ve výuce. Ukážeme různé aktivity, které si můžete vytvořit sami. Získáte odkazy na vybrané a vhodné zdroje pro podporu výuky logiky.

  3. Práce s i-učebnicí a vzdělávacím portálem:
    Využití interaktivního obsahu i-učebnic jako jsou Flexibooks pro potřeby podpory výuky matematiky ve fyzice, chemii, aj., práce s multimédii, výběr studijního obsahu, doplňování vlastního obsahu a propojení s internetovými zdroji ve smyslu rozvoje matematické gramotnosti v jiných předmětech než matematice. Seznámení s online vzdělávacím portálem jako je Fred, správa knihovny médií a výběr vhodných materiálů pro tvorbu příprav ve smyslu podpory výuky matematiky v jiných předmětech než matematice, práce s mediálním obsahem portálu a propojení s internetovými zdroji.

  4. Nebojte se cloudu:
    Chcete využít potenciál těchto nástrojů ve své výuce a ušetřit si čas a námahu s výkladem? Uvažujete, že byste část učení přenesli na samotné žáky, aby se aktivně podíleli na svém vzdělávání? Potřebujete nashromáždit v krátkém časovém období větší množství údajů a přehledně je uspořádat? Rádi byste zapojili své žáky i při práci z domova? V tom případě jsou tu pro vás cloudové aktivity. A testování bude příjemným bonusem, který můžete okamžitě začít používat. Tato část vám ukáže jednoduchost a praktičnost práce v cloudu. Seznámíte se s možnostmi cloudových řešení a nástrojů jako jsou SMART amp, SMART lab a Response 2, dále s Toglicem ve smyslu tvorby tabletových výukových aktivit jako např. práce
    s náhodnými čísly, rozdělování čísel, početní operace, porovnávání čísel, bingo a další.

Poznámka

Vzdělávací program je akreditován v rámci DVPP MŠMT pro potřeby EU šablon pro SŠ.

Osvědčení o absolvování školení obdrží účastník po absolvování plného rozsahu školení, tzn 24 hodin (4 bloků školení).