Virtuální realita ve škole? Ano!
Sledovat zblízka sopečnou erupci, ocitnout se mezi lachtany nebo žraloky, prohlédnout si raketoplán a prozkoumat povrch Měsíce, navštívit zajímavá místa na Zemi, zkoumat buňky a orgány, …..
Na ZŠ v ulici 5. května v Liberci jsme měli možnost zapojit do výuky, pro naše školy novou technologii, brýle VR (brýle pro virtuální realitu).
Zpřístupnili jsme tím žákům zajímavé a poutavé aktivity, pokrývající řadu témat napříč školními předměty. Umožnili jsme jim tak prozkoumat místa, vidět věci a situace, které pro ně nemusí být přístupné v reálném světě. Aktivním prožitkem tak mohly děti vybraným tématům lépe porozumět a motivovalo je to k dalšímu učení.
Tak například v hodině francouzského jazyka jsme se věnovali smutné dubnové události, požáru katedrály Notre-Dame. Po shlédnutí videí a animací z portálu České televize se rozhořela velká diskuze. Nostalgicky si poté žáci mohli důkladně prohlédnout katedrálu - tedy její podobu ještě před dubnovým požárem. Virtuální prohlídku katedrály a výstup na její střechu jim umožnilo 360°video, vlastní stavbu jim přiblížily 360°fotografie a 3D model katedrály. Téma jsme nakonec uzavřeli doplněním textových bublin v komiksu o požáru a grafickým návrhem na přestavbu katedrály Notre-Dame. Závěrečná zpětná vazba od žáků byla jen pozitivní. Aktvity, podle názorů dětí, byly zajímavé a poutavé a z virtuální reality (VR brýlí) byly naprosto nadšené.
Články k VR brýlím na webu ZŠ Liberec, ul. 5 května: