Třídní schůzky jako webinář

Spousta učitelů, kteří se účastní různých projektů a čeká je webinář (webový seminář = školení po internetu), se obává, že nebudou schopni se školení zúčastnit. Bojí se, že selže technika, internet nebo prostě mají strach z nových postupů a technologií vůbec.

Rodiče mých prvňáčků ale dokázali, že se vůbec není čeho bát, a proto mají ode mě velikánskou pochvalu. Většina z nich totiž absolvovala třídní schůzku po internetu v systému SMART Bridgit, aniž by tušili, co webinář je.

Mým cílem jednak bylo rodiče seznámit s XC Collaboration, novým doplňkem SMART Notebooku 14, se kterým budou jejich děti ve škole pracovat. Také jsem to využila k tomu, že jsem v anonymním režimu zjišťovala zájem rodičů o účast dětí na škole přírodě. Nechtěla jsem veřejně někoho znevýhodnit a také anonymní hlasování ve třídě by zabralo oproti použí XC Collaboration více času.

Na obrázku vidíte, jak rodiče přes XC Collaboration posílali do mého počítače odpovědi - vymýšleli výhody a nevýhody takové třídní schůzky.

   

Celkově myslím, že schůzka dopadla na výbornou. Někteří rodiče se v chatu hodně rozpovídali, takže jsme se více poznali. Hodně maminek ocenilo, že jsme ušetřili čas a že nemuseli běžet do školy. Nejzajímavější výhoda ve schůzce přes SMART Bridgit byla ta, že je možné doma (a zároveň na schůzce přes Bridgit) kojit, že ve třídě by to nešlo.

Samozřejmě tato akce nemohla ujít dětem, takže jsme na začátku vyzkoušeli zapojení kamer i s dětmi, komunikaci přes chat i mikrofony. Závěr třídní schůzky, kde jsme se bavili o škole v přírodě, měl být utajen dětem, což vidíte v nevýhodách (na obrázku) - pro některé rodiče bylo těžké odlákat pozornost dětí, aby mohli přenos sledovat sami, ale vím, že u většiny se to podařilo.

Dva rodiče měli problémy s počítačem, takže se vůbec na schůzky nedostavili, někteří psali už během videokonference, že budou mít problémy s PC, a jiní za nevýhodu této schůzky považovali, že se osobně neseznámí s rodiči. Ten, kdo měl z toho strach, se nemusí dál obávat dalších schůzek. Šlo jen o pokus, který bychom mohli zopakovat zase v dalším ročníku. Hned po webových schůzkách, kdy jsem rodičům poskytla videozáznam i soubor v PDF a vložila obojí do naší schránky na Dropboxu, mi došel mail jedné maminky, že ji mrzí, že se nemohla účastnit schůzky, protože byla na odpolední směně, takže takto si alespoň mohla přehrát obsah schůzky z pohodlí domova.

Díky SMART Bridgitu a webovým třídním schůzkám vím, že rodiče by se chtěli setkávat všichni zároveň a nejen ve škole. Takže příště třeba někde na kávě... Už se těším:-)

A na závěr se chci pochlubit - rodiče mi napsali krásnou zpětnou vazbu z této třídní schůzky!Děkuji moc za ta nádherná slova, moc ráda si je čtu, obzvlášť v nelehkých obdobích mě dokážou zase vrátit optimismus a energii do života!

 

Martina Vokounová