První zkušenost s XC pohledem žáků

Během letošního září jsme si na naší škole ZŠ Litvínovská 600 poprvé vyzkoušeli XC zapojit do výuky a to ve fyzice. Zajímaly mě první dojmy žáků, a proto jsem je požádala, aby se k této aktivitě vyjádřili.

Žákům 8. ročníku jsem zadala dobrovolný domácí úkol:

Napiš krátké povídání o tom, jaké jsou Tvoje první zkušenosti s použitím XC.

Zajímají mě Tvoje dojmy spojené s novou aktivitou ve fyzice, a sice propojení žákovských zařízení (mobily, tablety..) s naší tabulí. Umíš si představit její využití? Kde nejlépe? Bavilo Tě to? Bylo připojení jednoduché, nebo složité? Má tato aktivita podle Tebe nějaké výhody, nebo naopak nevýhody? Jak často bychom ji mohli používat?

 

A tady předkládám reakce, postřehy, názory a tipy svých žáků:

„Já si myslím, že je to úplně suprová věc, která krásně zpestří výuku jak fyziky, ale také i matiky a výtvarky. Nejlépe si myslím, že by se využila ve fyzice.  Např. když jsme brali kladky, že bychom našli nějaký obrázek s kladkami a poslali ho na tabuli.

Myslím, že připojení vůbec složité není, spíš si myslím, že bychom si měli začít nosit naše ipady a tablety, protože by se to na tom lépe dělalo…“

Adéla Janouchová

 

„Myslím si, že je to užitečná věc. Je to super v tom, že nemusíme psát na papír, ale prostě to napíšeme do mobilu (šetříme tím lesy). Další výhody vidím v rychlosti kontroly. Odpovědi zkontrolujeme rychleji než normálně, tím ušetříme čas. Testy jsou na to zábavné a mě to baví. Nevýhoda je, že každý nemá chytrý mobil a nejde na tom dělat třeba geometrie nebo výpočty, prostě jen výsledky. Mohli bychom to používat pořád.“

Lukáš Staněk

 

„Když jsem se dozvěděla, že budeme pracovat s dotykovou tabulí pomocí našich mobilních telefonů s připojením na třídní wifi, neměla jsem z toho moc dobrý pocit, jelikož se můj telefon neumí zapojit na internet, říkala jsem si, že tato práce nebude moc pro mě. Paní učitelka nás zařadila do skupinek a já jsem byla ve skupince s kluky, kteří měli telefon, co se k internetu připojit umí. Dostali jsme práci a mě to velice zaujalo. Spolupráce se spolužáky byla výborná, i když jsme bodově byli nejhorší. Program XC se mi velice líbil, mám z něho dobrý pocit, protože si myslím, že se toho žáci více naučí formou této zábavné výuky. Na mě to určitě tak působilo…“

Věra Klepáčová

 

„XC mě baví, protože je to zábavnější forma učení a zkoušení. Myslím si, že žáky více zaujme než obyčejné psaní na papír. Když se ve třídách zařizovaly dotykové tabule, všichni byli nadšení a teď, když k nim můžeme připojit vlastní mobily, je to ještě zábavnější. Nevýhodné je na tom to, že když někdo nemá dotykový telefon, nemůže toho využít…“

Marie Axová

 

„Moje první zkušenosti s XC byly super! Umím si představit i další využití s XC a to třeba: Ve fyzice/matematice použít program jako prověření, že látku (kterou jsme například týden probírali) opravdu chápeme. Když ano, tak by bylo na čase jít na další kapitolu ,a když ne, tak by to chtělo ještě zopakovat. Anebo klidně i na nějaké desetiminutovky na plusy a mínusy (případně na nějaké méně důležité známky). Výhodou je, že je to něco nového a všechny to baví. Nevýhodou je, že se dá lehce podvádět, protože máme přístup k internetu i kalkulačce. Myslím si, že bychom to mohli používat třeba každou třetí hodinu. Je to super.“

Jakub Knott

 

„Program se mi líbí a myslím si, že je to dobrý nápad to propojení chytrých telefonů a interaktivní tabule. Máme menší spotřebu papíru. Je možné tento program použít i při písemné práci. Nevýhodou je, že žáci mohou mít v mobilu napsané „taháky“. Program má ještě nějaké chyby (občas vypadává nebo se odpojuje od mobilu)…“

Filip Sýkora 

 

„Ano, umím si představit využití XC ve výuce, připadá mi to užitečné a myslím si, že by tímto mohla být jakákoliv hodina zábavnější! :-) Rozhodně mě to bavilo, docela jsem se u toho i nasmála! Ze začátku mi připojení přišlo složité, než jsem všechno našla, pochopila a naučila se s těmito stránkami zacházet, ale myslím si, že už to zvládám, a nyní mi to připadá jednoduché. Výhody vidím v tom, že většina dětí má mobily a dalo by se říct, že jsou na nich závislí, a mohla by je díky tomu ta hodina více bavit. Nemyslím si, že by to mělo nějaké nevýhody. Já osobně bych XC chtěla používat každou hodinu (kromě hodin, kdy se například píšou čtvrtletní práce) jako opakování minulé hodiny. Jsem ráda, že jsme XC zavedli do naší třídy…“

Lucie Vesecká

 

 

Za ZŠ Litvínovská 600, Mgr. Michaela Králíková