První hrátky s QR kódy ve druhé třídě

Zakončili jsme projekt Afrika netradičním způsobem. S kolegyní jsme přichystaly dětem africkou stezku v prostorách naší školy, na které děti získávaly části krátkého textu o nejvyšší hoře Afriky.

Nejprve jsme vygenerovaly QR kódy pro jednotlivé části textu, vytiskly je a s vlastními fotkami z Afriky zalaminovaly. Ráno před příchodem dětí do třídy jsme tyto "plakáty" nalepily na chodbě na stěny (díky patří i našim úžasným studentkám z VŠ) a vytvořily tak osm stanovišť pro žáky, kteří už z domova přišli vybaveni tablety a mobilními telefony s QR čtečkou (aplikace jde stáhnout z internetových zdrojů zdarma).



Poté stačilo děti ze třídy vysílat po dvojicích - jeden žák s mobilním zařízením s funkční čtečkou a jeden šikovný písař, který zaznamenával části textu. Kromě informací o hoře Kilimandžáro si děti mohly prohlédnout také obrázek, který lze do QR kódu vložit (respektive odkaz na něj, stejně jako třeba video, píseň, webový zdroj apod.).


Ve třídě postupně jednotlivé dvojice přepisovaly text do sešitu, takže to byla klasická metoda v netradičním propojení s technologiemi. Žáci byli velice motivováni, protože měli pocit, že odhalují nějaké tajemství, např. jako získávání indicijí v pevnosti Boyard, jak nám později sdělili.

Vytváření QR kódů mi představila kolegyně Štěpánka Baierlová ze Sušice, za což jí mockrát děkuji!

Provozovatel webu AV Media, a.s. jako správce osobních údajů zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro zlepšování prostředí webových stránek a pro analytické účely. Podmínky a poučení o správě osobních údajů