Nabídka externí pomoci pro vedení školy.
Trápí vás neodbytný pocit, že se vaše škola jaksi přestala vyvíjet? Přešlapuje na místě? Narazili jste na pomyslný strop a chodíte v kruhu? Nedaří se změnit nebo zavést potřebné změny, pootočit kormidlo do nových vod, takže se neustále trápíte se stále stejnými problémy a obtížemi? V jaké oblasti tyto obtíže jsou? Jsou to vztahy mezi lidmi? Problémy s rodiči? Problémy v systému školy, vaše konkurence nebo se dokonce nedaří posunout kvalitu výuky někam dále? Může toho být relativně mnohem více a někdy ani nemusíme pravou příčinu ihned zaznamenat.
To vše jsou přirozené a běžné důsledky doby i změn, se kterými se školy dnes a denně potýkají. Neznamená to, že by vedení školy bylo nekvalitní- naopak. Už jen to, že tento text čtete, svědčí o opaku. Osvícené vedení škol si to nejen uvědomuje, ale chce- a tím pádem i může něco změnit. Chce to však i odvahu a otevřenost pustit se do určitých změn, protože se stejnými a starými přístupy nové věci neuděláte.
Protože zavést změnu a nastavit nové systémy není záležitost ani snadná ani krátkodobá, nabízíme službu expertní pomoci, která má několik realizačních fází a která pomůže vedení školy zmapovat situaci, provést nová nastavení a hlavně – uvést je postupně do praxe a tím dosáhnout potřebné změny.
Pokud bychom měli celý proces k něčemu připodobnit, tak asi k pořadu Ano, šéfe! Kde šéfkuchař Zdeněk Pohlreich přichází na zakázku do konkrétní restaurace, provádí analýzu stavu, pomůže najít klíčové kritické body a oblasti, v nichž je nutné nastavit a provést změny. Poradí nutné a zásadní kroky a pomáhá uvést změny do každodenní praxe. Následně po nějakém čase opět přijede znovu prověřit a zkontrolovat,, zda došlo k potřebnému posunu. Náš proces je v mnohém podobný, ovšem díky mentoringu i poradenské činnosti můžeme více pomáhat právě v tom zásadním – v procesu přerodu a zavádění změny.
Ačkoliv by mohlo z uvedeného textu vypadat, že je to snadné, ba banální, tak bohužel opak je pravdou. Jde často o relativně dlouhodobý a někdy bolestný přerod. Praxe současně ukazuje, že právě nezávislá pomoc zvenčí může být v mnoha aspektech nebo situacích užitečnější než změna tzv. „zevnitř“. A to hned z několika důvodů. Ten první je, že i když vedení má jasnou vizi a představu o požadované změně, tak je jeho nejbližším okolím nepřijímána, brána tendenčně, účelově a tím pádem je od počátku blokována. Druhý nejčastější důvod je, že i když si vedení uvědomuje naléhavost změny, nemá úplně jasno, jaké konkrétní kroky je třeba udělat, ale hlavně v jakém pořadí a v kterých oblastech dříve a kde později, aby se to opravdu vyplácelo a bylo funkční. I zde umíme velmi přesně analyzovat a následně pomoci. V neposlední řadě bývá problém i v malé zkušenosti s potřebnými změnami i realizačními kroky. Jednak se školy, resp. jejich vedení, do podobných situací dostávají poprvé (dopad společenských, legislativních i jiných změn), ale také ne vždy si školy samy přesně mohou poradit, protože specifika dané školy jsou natolik originální, že univerzální recept nejenže nepomáhá, ba může i věci více komplikovat.
Na to vše je však ze strany vedení školy třeba jedna věc - určitá odvaha i sebereflexe si tyto skutečnosti přiznat, ale i umět se přenést přes fakt, že účinná pomoc i rada může přijít zvenku. Naše pomoc se opírá dílem o vlastní zkušenosti a praxi, nikoliv prázdnou teorii, ale také o zkušenosti a příklady dobré praxe našich klientů.
Pokud si přejete bližší a konkrétní informace, prosím neváhejte nás kontaktovat a můžeme nejen zaslat další podrobnosti a údaje o systému a postupu realizace, ale samozřejmě můžeme provést osobní pohovor, udělat „ochutnávku“ našich služeb, abyste měli jistotu nejen o kvalitě, ale hlavně o užitečnosti a účinnosti nabízené služby.
Mgr. Miloslav Hubatka
Hubatka Consulting