Moje cesta se SMARTem

Článek popisuje mé začátky s interaktivní tabulí. 

Psal se rok 2004, naše paní ředitelka koupila první SMART Board! “Wow“, řekla si část mých kolegů. „Oh“, řekla ta druhá. Přiznávám, patřila jsem k té první. Začala jsem jako samouk a pokoušela jsem se hledat, zjišťovat a hlavně zkoušet, co tato „kouzelnice“ umí.

Jelikož jsem v té době dálkově studovala vysokou školu v Brně, obor anglický jazyk pro základní školy, a nastal čas přemýšlet nad tématem diplomové práce, odvážně jsem navrhla své vedoucí profesorce, že se zaměřím právě na SMART Board a SMART Notebook.

Prozkoumala jsem trh, zjistila jsem, co všechno o tabulích vědí ostatní učitelé, a porovnala několik digitálních produktů na trhu. Během roku jsem vytvořila několik výukových materiálů, ověřila si jejich funkčnost na svých žácích a byla nadšena reakcí dětí. Tyto materiály byly součástí praktické části mé práce.

Po úspěšné obhajobě své diplomové práce jsem se rozhodla své dovednosti prohloubit a přihlásila jsem se na lektorský kurz, v té době vedený paní Veronikou Biskupovou. Toto setkání mě spojilo s lidmi stejně nadšenými pro stejnou „hračku“ a já se vrhla do práce. Od té doby jsem ušla docela dlouhou cestu, snažím se rozšiřovat své dovednosti a hlavně pomocí technologických pomůcek zpestřit výuku jak malým žákům, tak i těm náctiletým. Technologie běží vpřed mílovými kroky a mně nezůstává nic jiného, než se alespoň pokusit držet s nimi krok. To, jestli se mi to daří, už musí posoudit jiní – děti, které učím, a učitelé, které se snažím školit a vytvořit z tabule jejich kamarádku.

Jana Březinová
ZŠ 1. máje, Hranice

 

 

Chcete se také stát lektorem? Přihlaste se na kurz „SNL - Odborné kompetence k lektorování a mentoringu pro interaktivní výuku s ICT“