iPady už na základní škole?!

Dva žáci ze 4. B základní školy v České Kamenici se připravují na hodinu matematiky. Místo cvičebnic však berou do ruky iPady. Základní škola T. G. Masaryka v České Kamenici je první v České republice, která  tomto stupni iPady plně využije pro výuku. Má takové zařízení na základní škole smysl?

 

„Rád se pouštím do věcí, o kterých jsem přesvědčen, že našim dětem přinesou zajímavější výuku,“ vysvětluje ředitel Mgr. Daniel Preisler, proč se rozhodl vyzkoušet iPady v běžné výuce. „Zapojení iPadu do výuky jsme měli možnost měsíc testovat už před prázdninami. Zjistili jsme, že děti jsou aktivnější a práce je baví. Se souhlasem města, zřizovatele školy, jsme čtyřiadvaceti tablety vybavili učebnu a podle zájmu upravili výuku pro všechny stupně na naší škole. Největší využití vidím právě v matematice, angličtině a informatice, ale plánujeme na iPadu vytvářet i školní časopis,” dodává.

ipady

 Škola pro zabezpečení výuky počítačovou technikou využívá granty i vlastní prostředky. Vybavení učebny iPady odpovídá každé standardní počítačové učebně, jen způsob ovládání je jiný a od učitelů vyžaduje intenzivnější přípravu na výuku.

 Rychle si zvyknete

„Při zařazení iPadu do výuky jsem byla překvapena přirozeností a jednoduchostí, s kterou se iPady ovládají. iPady jsem převážně využívala k procvičování učiva, ať už u prvňáčků nebo při hodinách angličtiny. Byla jsem velice potěšená, že se do výuky zapojily všechny děti bez ohledu na to, jak jsou ve škole jinak úspěšné, motivovalo je to k tomu, aby pracovaly samostatně. Byly velice zvídavé,“ popisuje první zkušenosti paní učitelka Iva Preislerová.

 Technologie pomáhají v dětech probudit zájem

Dnešní děti jistě prahnou po poznání, stejně jako tomu bylo před mnoha lety. Výhodu však mají v tom, že je obklopuje stále modernější a vyspělejší technika, která na ně každý den chrlí nepřeberné množství informací. Internet, počítače, televize, mobilní telefony – stačí si jen vybrat. Úkolem školy je naučit žáky třídit a vybírat nabízené informace tak, aby je dokázaly samostatně používat v každodenním životě. Pomocí moderních technologií a nových vyučovacích metod ve škole můžeme u žáků vzbudit zájem o toto jejich samostatné bádání.

 Jak to vidí zřizovatel a rodiče?

Martin Hruška, starosta: „Těší nás, že žáci, kteří tuto školu navštěvují, jsou pak i nadále velmi úspěšní. Zaměření na technologie proto určitě podporujeme, kvalitní vzdělávání přispívá ke zvyšování prestiže našeho města.“

 Jeho slova potvrzují sami rodiče, kteří vítají zdokonalování výuky ve škole, kam chodí jejich děti.

 „Jsme rádi, že se děti naučí používat novinky ze světa technologií. Je vidět, že učení se pro ně stává hrou,” shodují se rodiče.

„Podporujeme používání iPadu, interaktivní tabule a počítačů pro zpestření výuky. Nemělo by to ale být na úkor vzájemné komunikace. Je skvělé, že se to daří vyvážit,” pochvaluje si maminka žáka třetí třídy Irena Kubicová.