iPady a aplikace SMART Notebook

Naše škola - Gymnázium Zikmunda Wintra v Rakovníku - měla možnost využít krátkodobou výpůjčku iPadů. Jejím cílem bylo zjistit možnosti jejich zapojení a pedagogických přínos. V několika následujících bodech si představíme několik způsobů jejich využití.

·         Je určitě zajímavé využívat různé aplikace a vyhledávat je v nabídce. Na druhou stranu je tato činnost dosti časově náročná a samotné využívání různých aplikací pro různé činnosti může být pro děti náročné. Jako ideální a velmi pozitivně přijímanou aplikací se ukázala SMART Notebook, ve které lze integrovat psaní, čtení, poslech i mluvení. Žáci nemusí přemýšlet, ve které aplikaci napíší psaný výstup, a ve které kreslit – SMART Notebook toto vše velmi jednoduše integruje.

·         Tablet může snadno nahradit knihu nebo sešit, ale nelze jej využívat jako jediný zdroj. Je nutné sdílet práci, v případě iPadů je vynikajícím pomocníkem doplněk SMART Maestro, který zrcadlí obsah aplikace v učitelském SMART Notebooku.   Snadno se tak sdílí aktuální práce jednotlivých žáků, které lze v reálném čase měnit. Jako ideální se v tomto směru jeví kombinace interaktivní učebnice se standardizovaným obsahem a aplikací SMART Notebook pro kreativní práci.

·         Využití tabletů je skvělé pro posílení skupinové a projektové práce. Žáci si mohou tablety měnit a pracovat na společném obsahu, čímž posilují sociální interakci a zároveň se učí respektování cizího majetku a tvorby.

 

Moje zkušenost s iPady ve třídě byla jednoznačně pozitivní a jasně ukázala, že tablety mají ve výuce své místo. V tomto směru je ovšem podstatné jejich přiměřené použití a správné zařazení do plánu hodiny.   Tady platí obecné pravidlo, že by se technologie  měly používat tak, aby žákům dávaly smysl proč jsou použity.

Provozovatel webu AV Media, a.s. jako správce osobních údajů zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro zlepšování prostředí webových stránek a pro analytické účely. Podmínky a poučení o správě osobních údajů