Global High School Math Collaborations

Svým studentům občas říkám, že spojení technických znalostí se znalostí cizího jazyka je výbornou devizou pro jejich pracovní úspěchy. A abych jim v tomto spojení alespoň trochu pomohla, umožnila jsem jim spolu se svým kolegou Christopherem Collinsem, učitelem matematiky a fyziky na střední škole v Monticellu ve Wisconsinu, debatovat o matematice v angličtině.

S Chrisem spolupracujme už dva roky a za tu dobu se učili nejenom naši studenti, ale i my dva. Technicky zajistit naše propojení bylo někdy trochu náročné, technika zkoušela naši trpělivost, ale naše vytrvalost byla nakonec odměněna.

Vzhledem k tomu, že už jsme měli na začátku školního roku 2016/2017 nasbírané zkušenosti, rozhodli jsme se s Chrisem dát o sobě vědět.

  • Já jsem měla ve své třídě reportéra, který se naší akce zúčastnil
    a napsal o naší spolupráci článek. Reportáž měla velmi pozitivní ohlas.
  • Chris nás pak přihlásil do celosvětové grantové soutěže:

V průběhu celého školního roku jsme jednou měsíčně naše studenty propojovali a ti spolu diskutovali na různá matematická témata:
GEOMETRIE

LINEÁRNÍ FUNKCE, ROVNICE

Dalším tématem byly například KVADRATICKÉ ROVNICE.
 
Průřezovým tématem naší spolupráce byla soutěž Robinson´s Island,
ve které studenti z obou škol pomáhali Robinsonovi na jeho ostrově nejenom spočítat různé vzdálenosti, ale pomáhali mu řešit a praktické úlohy, např. z čeho a jak si vyrobit plavidlo, kterým se dostane na blízký ostrůvek, aby si zde mohl obstarat vajíčka. Zde je ukázka:

Měli jsme s Chrisem a našimi studenty obrovskou radost, když jsme dostali zprávu, že jsme jedni z deseti vybraných projektů z celého světa, kteří jsme vyhráli! Výhrou je 1 500 dolarů. Chystáme si zakoupit lepší vybavení pro další Global Collaborations.

A co říci na závěr? Zkusím být stručná, protože takovýto druh spolupráce přináší obrovské množství zkušeností pro všechny zúčastněné:

  • software, který nám umožňoval vzdálenou spolupráci
    (nikoli však přímo online propojení) byl SMART amp
  • viděli a slyšeli jsme se díky telekonferenčnímu systému SMART Bridgit
  • zde se můžete podívat na naši facebookovou skupinu
  • z vlastní zkušenosti mohu opuštění třídy při výuce jenom doporučit – a to opuštění může být buď virtuální, nebo opravdové. Propojení online studentů je skvělou zkušeností; návštěvy přednášek matematiků – vědců se nám také vždy líbilo
  • součástí našich online setkání jsou také studenti ve funkcích fotoreportérů či videokameramanů. Podívejte se na video, které zachycuje naši spolupráci
  • součástí naší Global Collaboration bylo také seznámení se navzájem o tradicích, zvyklostech či svátcích obou našich zemí

Pokud budete moci využít jakéhokoli online spojení vašich žáků
či studentů, neváhejte a jděte do toho! Určitě nebudete zklamaní.

Mgr. Hana Ulíková
www.sps-cl.cz