E-learning v první třídě

V minulém měsíci se mi podařilo vzdělávat jednu žákyni se zlomenou nohou, která se neučila ve škola, ale z domova. Rodiče prvňáčků už si vyzkoušeli program SMART Bridgit, takže zkušenosti už měli a také tím inspirovali další učitele, kteří se například obávali webinářů (konkrétně problémů s připojením na internet, technikou apod.). 

Nejmenovaná žákyně z mé třídy nemohla docházet do školy se sádrou, bylo by to pro ni moc náročné. Tak jsme se s jejími rodiči domluvili na využití jejich domácího počítače s internetovým připojením ke vzdělávání jejich dcery na dálku.

SMART Bridgit nám umožnil sdílet obraz z počítače učitele (zároveň s výukovým obsahem pracovali žáci na interaktivní tabuli), sdílet zvuky i obraz z webkamery obou účastníků (z počítače nemocné žákyně i mého počítače). Třikrát týdně jsme se setkávali ve virtuální třídě na dvě hodiny zatímco probíhala normální výuka v mé třídě. Naše malá prvňačka mohla pracovat stejně jako děti ve škole. Doma psala cvičení do sešitu (promítané z naší třídy interaktivní tabulí), četla společně se spolužáky úplně stejně, jako by byla přítomná ve třídě, nová látka v matematice jí byla vyložena bez problémů a i nová slovíčka z angličtiny si mohla osvojit. 

V budoucnu budeme opět SMART Bridgit používat pro spolupráci se třídou z USA, tak se moc těšíme!

  Martina Vokounová