Žák umí řadit podstatná jména podle toho, zda se jedná o osobu, zvíře nebo věc. Seřadí podstatná jména podle abecedy. Vymyslí co nejvíce slov na určené písmeno abecedy. Vyhledává podstatná jména mezi slovy jiných slovních druhů.
Žák umí řadit podstatná jména podle toho, zda se jedná o osobu, zvíře nebo věc. Seřadí podstatná jména podle abecedy. Vymyslí co nejvíce slov na určené písmeno abecedy. Vyhledává podstatná jména mezi slovy jiných slovních druhů.
Žák umí rozeznat, kam doplní ú a ů, umí správně doplnit u, ú, ů do slov.
Žák používá správné výrazy pro pozdravy, oslovení. Respektuje základní komunikační pravidla, nepřerušuje hovořícího, rozumí jednoduchým gestům. Volí vhodné mluvní a mimické prostředky řeči ve školních situacích a v běžném životě. Tvoří krátké mluvené projevy na základě vlastních zážitků.
Žák ví, že se věty skládají ze slov. Umí ve větě správně rozdělit spojená slova a určit počet slov ve větě.
Žák umí podle významu slova doplnit správnou samohlásku. Dokáže opravit chybně napsaný text.
Správný tvar podstatných jmen, roční obdobní, měsíce v roce, jehličnaté a listnaté stromy...
Žák umí rozlišit slova nadřazená, podřazená a souřadná. Prakticky využívá slova souřadná, nadřazená a podřazená. Ví, jak dělíme rostliny. Proč jsou důležité pro náš život, jak se o ně staráme.
Žák určuje počet slabik ve slovech a rozlišuje slova na jednoslabičná, dvojslabičná a trojslabičná.