Žák popisuje význam slova a naopak podle popisu pozná, o jaké slovo jde. Podle významu slova doplňuje křížovky.
Poznámka hodnotitele: Jednotlivé úkoly by mohly obsahovat také správné řešení.
Žák popisuje význam slova a naopak podle popisu pozná, o jaké slovo jde. Podle významu slova doplňuje křížovky.
Žák odůvodňuje a píše správně i/y ve vyjmenovaných slovech povyk - výheň a ve slovech s předponou vy-, vý- a slovech příbuzných. Píše správně i/y v problémových dvojicích slov (např. vysel – visel apod.). Umí vyhledat ve větách schovaná zvířátka. Správně rozlišují slova s předponou vy-, vý- a slova bez předpon.
Žák umí vyjmenovat vyjmenovaná slova po
Žák odůvodňuje a píše správně i/y ve vyjmenovaných slovech vydra - výr - vyžle a slovech příbuzných. Píše správně i/y v problémových dvojicích slov (např. výr – vír, výří - víří apod.) Správně zařazují věty ke slovům
Žák odůvodňuje a píše správně i/y ve vyjmenovaných slovech výskat - zvykat - žvýkat a slovech příbuzných. Píše správně i/y v problémových dvojicích slov (např. víska – výská apod.). Rozlišuje zlozvyky od dobrých návyků.
Žák umí, rozdělit věty na slova, slova na slabiky, slabiky na hlásky. Umí rozdělit hlásky na samohlásky a souhlásky.
Žák umí řadit podstatná jména podle toho, zda se jedná o osobu, zvíře nebo věc. Seřadí podstatná jména podle abecedy. Vyhledává podstatná jména mezi slovy jiných slovních druhů. Umí najít v řadě slov slovo, které do ní významově nepatří a zdůvodní proč. Vyhledává ve větách ukrytá podstatná jména - názvy zvířat.
Žák používá v rozhovoru i v písemném projevu věty oznamovací a tázací, rozezná je a ví, jaké znaménko za nimi píšeme. Převádí věty oznamovací na věty tázací a naopak. Ví, jaká písmena píšeme na začátku vět. Podle významu doplňuje slova do křížovky.