Žák zná zpaměti tvrdé souhlásky, umí tvořit slabiky s y, ý - hy, chy, ky, ry dy, ty, ny, hý, chý, ký, rý, dý, tý, ný - doplňuje je do slov. Doplňuje slova do vět podle významu. Odůvodňuje a píše správně y, ý po tvrdých souhláskách.
Žák zná zpaměti tvrdé souhlásky, umí tvořit slabiky s y, ý - hy, chy, ky, ry dy, ty, ny, hý, chý, ký, rý, dý, tý, ný - doplňuje je do slov. Doplňuje slova do vět podle významu. Odůvodňuje a píše správně y, ý po tvrdých souhláskách.
Žák správně doplňuje y, ý do slov. Umí složit slovo ze zvýrazněných písmen v textu. Nahrazuje obrázky slovy ve správném tvaru. Správně doplňuje slabiky s y, ý po tvrdé souhlásce.
Umí ke slovům správně přiřadit slova opačného významu. Převádí slova na slova opačného významu.
Žák umí vymyslet slova podle vzorce - slabiky s dlouhou a krátkou samohláskou.
Žák umí správně doplnit slova do věty. Správně rozliší slova, která do věty nepatří a zamění je za správná slova. Žák vyjmenuje roční období, měsíce v roce, dny v týdnu. Umí vyjmenovat jarní, letní, podzimní a zimní měsíce. Žák správně přiřazuje slova do vět podle významu, umí doplnit neúplná přísloví a rčení a chápe jejich význam.
Žák umí rozdělit slova na slabiky a určit počet slabik ve slově. V textu vyhledává neslabičná slova. Dokáže správně rozdělit slova na konci řádku.
Žák spojuje slabiky tak, aby vznikla slova. Skládá ze slov věty. Ví, jaké písmeno píšeme na začátku věty a jaké znaménko na konci věty.
Žák umí do vět doplnit slova ve správném tvaru. Dovede ve větách najít chybu a opravit ji. Doplňuje velká písmena na začátku věty.